| Počet nahlášených stížností: | 222 |
| Z toho za letošní rok: | 14 |
| Stále v řešení: | 0 |
0%
100%
Prodej bot louis Vuitton s certifikátem,krabicí i pytlíkem. Kupující předmět zakoupil a poté předmět nahlásil za padělek,i když v ruce měla vše potřebné k ověření pravosti. Transakce mi byla zrušena a produkt jsem ani zpět nedostal. Nyní kupující tento produkt prodává s 200% přirážkou a stejnými dokumenty k botám. Kontaktoval jsem Vinted,ale nedokázali mi pomoc.
Boty Louis Vuitton
Vracení zboží nebo zaslání peněz.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ochrana kupujících poskytuje kupujícímu zásady vrácení peněz, pokud předmět výrazně neodpovídá popisu. Kupující může požádat o vrácení peněz předmět, pokud jde o padělek výrazně neodpovídající popisu.
Kupující však musí problém včas nahlásit kliknutím na tlačítko „Mám problém“ na obrazovce soukromé zprávy. Tím bude transakce pozastavena a všechny peníze za ni budou i nadále uloženy v úschově, dokud se problém nevyřeší.
Pokud během lhůty pro podání žádosti o vrácení peněz kupující prohlásí, že se jedná o padělek výrazně neodpovídající popisu, společnost záležitost prošetří, osloví obě strany sporu (kupujícího i prodávajícího) a získají informace od obou stran, aby mohla učinit objektivní rozhodnutí.
Kombinace nevrácení zboží ani nevyplacení finančních prostředků je možná pouze v případě, že existuje pádný důkaz, že se jedná o padělek výrazně neodpovídající popisu. V takovém případě společnost upozorní na tuto skutečnost prodávajícího, který bude mít 24 hodin na to, aby poskytl důkaz o pravosti předmětu. Pokud ho nemůže poskytnout nebo ho neposkytne, transakce bude zrušena a kupující nebude muset předmět vrátit prodávajícímu, aby vám byly vráceny peníze.
Pokud společnost při řešení nahlášeného sporu nepostupovala tímto způsobem, porušila tím svoje vlastní smluvní podmínky. Dle § 2913 občanského zákoníku platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.