| Počet nahlášených stížností: | 222 |
| Z toho za letošní rok: | 14 |
| Stále v řešení: | 0 |
0%
100%
Zadržování peněz.Ptmrodejci jsem odeslal zboží zpět ohledně fejku.
A čekám zpět na připsání peněz na účet od 13.února.
Čekám na odpověď Vinted a stále nic.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Společnost Vinted s.r.o. je v daném případě pouze zprostředkovatelem.
Spotřebiteli doporučujeme, aby se obrátil na prodávajícího a uplatnil u něj práva z vadného plnění.
Pokud by byl kupujícímu zaslán padělek, jednalo by se ze strany prodávajícího o podstatné porušení smlouvy ve smyslu § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě podstatného porušení smlouvy má druhá strana právo od smlouvy odstoupit. Zároveň by bylo možné po prodávajícím požadovat náklady, které kupujícímu kvůli tomuto porušení vznikly, a to jako náhradu škody dle § 2913 občanského zákoníku.
Jestliže spotřebitel splní všechny podmínky týkající se ochrany kupujících a transakce tak neměla být ze strany společnosti dokončena (z důvodu neoriginálního zboží), může se spotřebitel domáhat vrácení peněz také po společnosti.
Společnost Vinted s.r.o. je možné kontaktovat i prostřednictvím e-mailu: legal@vinted.cz.
Nepodaří-li se spor se společností vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.