Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:733
Z toho za letošní rok:27
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

66 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (484 z 733)

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Uvedená procenta vychází z 222 hodnocení od spotřebitelů help

#81244Klamavé a lživé informace ohledně stavu vozidla. Následně neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2025, před 3 měsíci

Daniel Pernica

Znění stížnosti

Dne 08.03.2025 jsem kupoval vůz Škoda Kamiq 1,5 TSI na pobočce v Brně. Po mém dotazu zda se na vozu nedělali žádné větší opravy jsem dostal odpověď od prodejce p. H., že byl lakován pouze nárazník a dveře. Po zjištění dne 10.03.2025 přes VIN kód jsem zjistil, že na vozu byli dělany opravy za cca 104tis, a cca 150tis. Jedná se o vážné havárie, které byli havarovány na předek. Po reklamaci na pobočce v Brně mě reklamace nebyla uznána. Jsem velice znechucen tímto jednáním, kde já jsem důvěřoval prodejci, který zatajil skutečnost stavu vozu.


Požadované řešení

Finanční kompenzace dle dohody k mé spokojenosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2025 12:59, před 3 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.6.2025 14:59, před 6 hodinami

Vážený pane Pernico,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn (byla tam uvedena také informace, že vůz je po havárii). Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Byla Vám nabídnuta výměna za jiný vůz, kterou jste však odmítnul.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.6.2025 17:08, před 4 hodinami


Daniel Pernica

Vážená paní Míková,
je mi Vás velice líto, že zaměstnáváte zaměstnance, kteří neuvádí pravdivé informace. Čekal jsem aspoň trochu jiný přístup, ale poněkud jsem se spletl! Bohužel..... Teď už vím , že auto v AAA už nikdy kupovat nebudu, a to z důvodu toho s jakým se se setkal přístupem. Je smutné, že dáváte za pravdu někomu, kdo neuváděl pravdivé informace, a já jsem dle tohoto případu ten, kdo si to vymyslel. Dále neuvádím to, jak necháváte dlouho zákazníka čekat ohledně sepsání smlouvy, kde nakonec zákazník podepíše vše a to bez nějakého podrobného čtení, kde mi to následně potvrdil i váš zaměstnanec. Při podpisu smluv došlo i k takové situaci, že váš zaměstnanec ani nevěděl kam chodí potvrzující kódy ohledně podpisu, a já si díky němu zablokoval telefon. Zopakuji se ještě jednou, a to, že jsem čekal úplně jiný přístup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření dTestu.