Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupila jsem v březnu zájezd na 9 nocí u společnosti BlueStyle, změnou letecké společnosti, došlo z jejich strany ke změně délky zájezdu = zkrácení o 3 dny, mezipřistání v Ostravě (volila jsem schválně variantu přímého letu z místa bydliště kvůli dětem, i když se jednalo o dražší variantu) bez jakékoliv omluvy či snahy o kompenzaci. Opakované telefonáty, emaily často bez reakce. S operátory komunikace sice příjemná (pokud se telefonát zadařil), nicméně sděleno, že o kompenzaci rozhodují vyšší pozice, které ji zamítly, a není možné je přímo oslovit. Domnívám se, že pokud mi cestovní kancelář zkrátí 14 dní před odjezdem dovolenou, měly by být poskytnuty následující body:
1. OMLUVA!
2. vstřícný krok na straně prodávajícího - nabídnutí adekvátní slevy, upgrade pokoje či např. výlet zdarma
Chápu, že se situace změnila, že ji nebyla CK schopna ovlivnit, ale přesto si myslím, že si jako zákazník zasloužím férové a vstřícné jednání. Ano, byl mi nabídnut (dražší zájezd) v jiném termínu či vrácení peněz, ale opravdu není možné překopat 14 dní dopředu plánovanou dovolenou.
zájezd do egypta
omluva a vstřícné gesto ze strany společnosti (sleva, upgrade pokoje či výlet pro děti)
|
Tweet |
Podle § 2531 odst. 1 občanského zákoníku může pořadatel závazek ze smlouvy změnit, pokud si tuto možnost ve smlouvě ujednal, jedná se o nevýznamnou změnu a tuto změnu zákazníkovi sdělí jasným a srozumitelným způsobem v textové podobě. Výhradu práva změny je přitom v praxi možné učinit zejména v nabídce, všeobecných obchodních podmínkách nebo v textu smlouvy.
Odst. 2 tohoto ustanovení pak stanovuje, co je významnou změnou. V tomto případě však podle komentáře k občanskému zákoníku není třeba si právo změny vyhradit.
Uvedené změny se v popsaném případě týkají tzv. hlavních náležitostí zájezdu, které upravuje § 2527 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle § 2531 odst. 2 občanského zákoníku pak platí, že pokud vnější okolnosti nutí pořadatele podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu uvedených v § 2527, může zákazník návrh přijmout nebo může odstoupit od smlouvy ve lhůtě podle smlouvy, aniž by musel hradit odstupné za předčasné ukončení závazku. Lhůta pro odstoupení nesmí být kratší než pět dnů a musí skončit před zahájením zájezdu. Neodstoupí-li zákazník od smlouvy v určené lhůtě, platí, že se změnou ceny zájezdu souhlasí.
Ustanovení § 2531 odst. 4 občanského zákoníku pak stanoví, že pokud se v důsledku změny závazku ze smlouvy v souladu s odstavcem 2 sníží jakost nebo náklady zájezdu, má zákazník právo na přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Společnost odmítla spolupráci a požádala nás o předávání následující zprávy:
Společnost Blue Style a.s. si váží každého podnětu spotřebitelů. K urychlení vyřízení jejich požadavků doporučuje všem cestujícím postupovat podle dokumentu Reklamační řádu a ITQ. Jsou-li spotřebitelé přesvědčení, že mezi nimi a podnikatelem existuje spor o některém jejich nároku, mohou se pokusit uplatnit tento nárok u subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (např. u České obchodní inspekce), případně také u soudu. Stížnosti a podněty, které nejsou reklamací nebo sporným nárokem, je možné též zaslat společnosti Blue Style a.s. na adresu c.service@blue-style.cz přímo. Všechny podněty a stížnosti budou zpracovány a vyřízeny podle jejich významu v souladu se zákonem.
Stížnost tímto uzavíráme.