Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
mám stejný problém jako většina lidí s touhle firmou, neobdržel jsem platbu za vykoupené zboží.
6.1.2025 jsem si u této společnosti koupil notebook nový Apple Macbook air (M2) 2022 za cca 22000,- osobně, nikoli přes internet takže nikde nebyl problém i komunikace probíhala v pořádku. Jelikož jsem potřeboval vykonější stroj pořídil jsem si notebook nový a tento starý notebook zakoupený u společnosti J&L Industries s.r.o. jsem po komunikaci s panem Jakubů (jednatel) si 3.4.2025 nechal vykoupit za částku 15500,-. S částkou jsem souhlasil, šlo mi hlavně o bezproblémový prodej.
Momentálně nemám notebook a ani peníze.
Dostavá se mi pouze vymluv nebo vůbec nikdo nebere telefon.
Nezaplacení za výkoupené zboží
Prosím o pomoc s platbou za vykoupení zboží.
|
Tweet |
Jestliže došlo k uzavření smlouvy ohledně výkupu notebooku, má spotřebitel právo na zaplacení uvedené částky.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: J&L Industries s.r.o., Štefánikova 111/42, 61200 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
Stále nemám zaplaceno za zboží. Jednatel se neustále vymlouvá. Poslal jsem předžalobní výzvu s dodejkou bez reakce. Podal jsem návrh na mimosoudní jednání u ČOI kde mi bylo sděleno:
Předně nám dovolte uvést, že v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) se můžeme zabývat pouze spory, v nichž navrhovatel je spotřebitelem a prodávající je podnikatelem, který spotřebiteli prodává výrobky nebo poskytuje služby. Z toho vyplývá, že jednou ze stran smlouvy musí být spotřebitel (jako kupující), druhou stranou bude podnikatel (jako prodávající).,
Z přiložené smlouvy o koupi zařízení ze dne 4. 4. 2025 je přitom zřejmé, že prodávajícím jste byl Vy a podnikatel J&L Industries s.r.o., IČO: 04677285 byl na straně kupujícího.
Spor, který z předmětné kupní smlouvy vyplývá, tedy Česká obchodní inspekce není oprávněna řešit.
Jak mám postupovat dále?
Vyjádření dTestu:
Jestliže se spor se společností nepodaří vyřešit smírnou cestou, je možné se ve věci obrátit na soud, např. prostřednictvím elektronického platebního rozkazu.
Stížnost necháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.