Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:203
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

21.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (44 z 203)

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Uvedená procenta vychází z 13 hodnocení od spotřebitelů help

#81717Vířivka

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

9 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2025, před 9 dny

Marian Dvořák

Znění stížnosti

měsic po záruce/ naše škoda kdybych se podívali dřív/ podle servisního technika je vada výrobku z výroby a jsou s tím hodně problémy. Na vířivce nám sami od sebe vypadli z trysek "něco" - vířivka v hodnotě 140.000,-kč. Používaná minimálně


Produkt

Vířivka Pluto


Požadované řešení

Bylo nám měsíc po záruce naceněno oprava za 5558,- Kč což si myslíme že není adekvátní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2025 16:15, včera

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Na uplatnění práva z vadného plnění se použije obecná promlčecí lhůta stanovená v § 629 občanského zákoníku, vadu lze tedy reklamovat i po uplynutí dvou let od převzetí. Spotřebitel však musí prokázat, že se vada projevila již v době dvou let od převzetí a zároveň že věc byla vadná již při převzetí.

Ze zákona může tedy spotřebitel uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí, jak je uvedeno výše. Podnikatel však může (nejčastěji ve svých obchodních podmínkách) spotřebitelům poskytnout i práva nad rámec zákona, např. prodlouženou záruku. Ta se pak řídí uzavřenou smlouvou, respektive obchodními podmínkami.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.