Společnost


Bombex Company s.r.o.

Počet nahlášených stížností:218
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

75.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (165 z 218)

Hodnocení spokojenosti

41%
59%
Uvedená procenta vychází z 24 hodnocení od spotřebitelů help

#81757Klamavá reklama, ***jednání při pokusech o vrácení zboží.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
29.04.2025, před 7 dny

Milan Ivaška

Znění stížnosti

Před několika dny, jsem spol. Tenia adresoval mail s otázkou, jak postupovat při vrácení zboží, když jejich server (formulář na jejich stránkách) nefunguje, nespolupracuje a telefonický kontakt je zcela nemožný!!
Nefunkčnost formuláře firmou přidělené číslo objednávky formulář odmítá!!!!!!

Odpověděla mi nějaká, pracovnice M., ovšem jenom tak, že mě opět odkázala na formulář pro vrácení zboží?????

OPAKUJI: Vrátit zboží přes formulář, není možné a bez něj to firma odmítá!

FORMULÁŘ NA JEJICH STRÁNKÁCH NEFUNGUJE, NESPOLUPRACUJE A TELEFONICKÝ KONTAKT JE ZCELA NEMOPŽNÝ!!



- Číslo objednávky, pod kterou jsem zboží u objednával, tento formulář odmítá, jako nenalezené a tím pádem
mě nepustí k dalšímu kroku.

- když kliknu na odkaz “Nemůžete si vzpomenout na č. objednávky…..”, tak mě to max. doporučí kontaktovat
Zákaznickou linku, kde jsem se pokoušel se spol. spojit asi 5 dní intenzivního volání, ovšem zcela bezvýsledně.
Po pátém zvonění naskočí automat, že jsou pracovníci zaneprázdněni a hovor se vypne!!


Vrácení zboží a peněz běžně vůbec nejde zrealizovat. Až po výhružce, že se už obrátím na SOI a další orgány pro podezření z podvodného jednání, mi bylo mailem sděleno, že to nefunguje proto, že jsem zboží objednal vlastně u jiné firmy s podobným názvem. Jednoduše čisté, krystalické obelhávání s vírou, že se na to podvedený zákazník "vykašle".
Zákaznická podpora je jenom automat a zpětné volání, které slibuje proběhne JENOM ZAZVONĚNÍM, aby existovala digitální stopa, že bylo zákazníkovi voláno zpětně, ovšem žádný rozhovor neproběhne!!!


Produkt

Tlakový čistič


Požadované řešení

Vrácení zboží a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2025 15:07, před 21 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.

Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží.

Směrnice č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů, nadto stanoví, že spotřebitel před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy informuje obchodníka o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy. K tomuto účelu může spotřebitel buď:
a) použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo
b) učinit jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.

Spotřebitel tedy není povinen vyplnit formulář prodejce, musí mu však dát jasně najevo, že od smlouvy odstupuje.

Problematiku navrácení peněžních prostředků při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy řeší § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podnikatel vrací spotřebiteli bez zbytečného odkladu peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku však platí, že pokud spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši, která odpovídá nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Bombex Company s.r.o., Rybná 716/24, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.