| Počet nahlášených stížností: | 2 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednala jsem si opravu pračky u této společnosti a 29.4 se dostavil opravář od této společnosti. Pootočil bubnem v pračce a po 8 minutách odcházel s tím, že závadu zhodnotil jako vadná ložiska. Za jeho návštěvu jsem zaplatila 1300 Kč s tím, že při případné opravě (po čtvrt hodině se ukázalo, že oprava bude stát ještě dalších 6400 Kč) bude část opravy hrazena z těch 1300 Kč. Částka mě poměrně ohromila a tak jsem se rozhodla, že v opravě nebudu dále pokračovat.
A teď k otázce...
Dnes jsem do firmy v K.V. opět zavolala, jak vyřídíme tu část z 1300, ze kterého by byla hrazena ta případná oprava. Bylo mi řečeno, že nedostanu zpět nic, protože v opravě nepokračuji. Takže pokud bych pokračovala, něco by se z toho odečetlo, pokud ne, nic. Je to správné?
Na částku 1300 Kč jsem byla upozorněna po telefonu a na to, že část opravy bude hrazena z této částky také, ale na to, že pokud nebudu pokračovat, nedostanu nic, na to tedy ne! Upozorňuji, že bydlím ve městě do 20 km od Karlových Varů a samozřejmě chápu, že doprava sem něco stojí a ten pán musí být z něčeho placen, ale tohle mě přijde trochu moc.
Děkuji za odpověď. Perutková Jarmila
Ostrov
Pračka AEG - oprava
Zhodnocení situace a odpověď
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Z popisu stížnosti vyplývá, že mezi stranami byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Pro smlouvu o dílo platí, že cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
Spotřebitel je tedy povinen za dílo zaplatit cenu sjednanou, a pokud sjednána nebyla, cenu obvyklou za totéž nebo srovnatelné dílo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.