Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Klamavá reklama na jejímž základě jsem nakoupila.Ihned po doručení nekvalitních produktů, jsem odstoupila od smlouvy.
1.Odmítají vrátit plnou částku.
2. Žádají vrácení zboží někam do Číny
3. Chtějí si strhnout za každé zboží 500 Kč.
Nakupovala jsem od e shopu web .cz, nabídli dopravu zdarma,teď si to chtějí strhnout.
Objednávka *** 10.4.2025
Doručeno 25.4.2025
Odstoupení 26.4.2025
Nabízeli
1. Zboží nevracet a20% z celkové ceny- odmítla jsem
2. 32% z celkové ceny- odmítla jsem
3. zaslaná adresa na vrácení:
Jméno: Yunling
Adresa: 2F, Building 7, Baicai Science Park, Niushan Wuling Industrial Zone, Huijing Road, Dongcheng Street, Dongguan City, Guangdong Province Yunling Warehouse
Telefon: 15992908542
PSČ: 523000
Odmítla jsem a žádala o vrácení v rámci ČR.
Z Číny jsem nenakupovala.
2 ks Dámské šaty- bez označení, bez visaček
Vrácení zaplacené částky .
Zboží odešlu na svoje náklady v rámci ČR.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že e-shop neobsahuje úplné obchodní podmínky, nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. V případě odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradí spotřebitel poštovné směrem k prodávajícímu.
V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel dle § 1833 občanského zákoníku odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Odstoupení od smlouvy či reklamace se zásadně uplatňují vůči prodávajícímu. Pokud by spotřebitel uzavřel smlouvu se společností z Číny, bylo by možné po spotřebiteli požadovat zaslání zboží při odstoupení od smlouvy či reklamaci na adresu do zahraničí, jestliže by však byl spotřebitel o této skutečnosti předem informován či by mu to bylo zřejmé z podoby e-shopu. V případě, kdy se e-shop tváří jako český, máme za to, že vyžádání si zaslání zboží do ciziny je nepřiměřené.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a prověřili si e-shop, např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem nejspíše v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.