Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 5 |
DOBRÝ DEN ODE DNE 1.11.2022 JSME MĚLI BÝT ZÁKAZNÍKY SPOLEČNOSTI ZELENÁ ELEKTŘINA NEŽ SMLOUVA ZAČALA PLATIT BYLI JSME BEZ NAŠEHO VĚDOMÍ PŘEPRODÁNY SPOLEČNOSTI ELGAS ENERGY 1.11.2022 A UKONČENÁ SMLOUVA OPĚT BEZ NAŠEHO VĚDOMÍ 30.9.2024 .NOVÁ SPOLEČNOST VIRTUAL ENERGY OD 1.10.2024 .POŽÁDÁNO O VYÚČTOVÁNÍ U OBOU SPOLEČNOSTÍ ELGAS ENERGY VYÚČTOVÁNÍ OD 12.01.2024 DO 30.9.2024 ČÁSTKA 20520 KČ, VIRTUAL ENERGY 1.10.2024 AŽ 8.1.2025 ČÁSTKA 2586 KČ. ANI JEDNO DOSUD NEVYPLACENO.PŮVODNÍ SMLOUVA BYLA SE ZELENOU ELEKTŘINOU SJEDNÁNA DO 30.10.2025 PŘI PÍSEMNÉM DOTAZU NA DOBU SMLOUVY ,ŽÁDNÁ ODPOVĚD.SMLOUVU SI SAMI PRODLUŽUJÍ.PRO NEDODRŽOVÁNÍ SMLUVNÍCH PODMÍNEK BYCHOM CHTĚLI UKONČIT SMLOUVU.
VYPLACENÍ PENĚZ A NEJLÉPE UKONČENÍ SMLOUVY.
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.