Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

17.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (14 z 79)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 3 hodnocení od spotřebitelů help

#81819Reklamace fabia combi 1.2.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2025, před 3 dny

Irena Klinger

Znění stížnosti

Skoda fabia 1.2 combi. Po 750km nejde u auta 3 válec, Po dalších 750km auto v nouzovem režimu, spotřeba oleje 1,5 každých 750 km. Zamítnutí reklamace, s tím, že je auto ojeté, o katalyzátoru nemluvě. Deklarované km 194.tis ve smlouvě, na tacho 196.tis prý předvádění vozidla..hmm 2000km v cb.
Předáváme televizi, kde pracuje příbuzný a ČOI..protokol o předání nebyl u smlouvy


Požadované řešení

Výměna vozu, nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2025 14:44, před 23 hodinami

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.