Počet nahlášených stížností: | 131 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 7. 4. 2025 mi cestovní kancelář Invia.cz, a.s. zaslala nabídku zájezdu za cenu 59 387 Kč, kterou jsem písemně odsouhlasila. Následně mi byla zaslána smlouva o zájezdu s cenou 64 990 Kč, aniž by mě na tuto změnu jasně a prokazatelně upozornili. K podpisu smlouvy jsem byla vyzvána s tím, že je nutné vše ihned podepsat pod časovým tlakem.
Domnívám se, že ze strany cestovní kanceláře došlo k nekalé obchodní praktice, kdy nebyla respektována původně sjednaná cena zájezdu.
V příloze přikládám:
původní nabídku
e-mailovou komunikaci
smlouvu o zájezdu
Prosím o součinnost při vyřešení situace.
Děkuji.
Žádám tímto o vrácení rozdílu ceny.
|
Tweet |
Dle přiložené konverzace byla spotřebiteli učiněna pouze nezávazná nabídka. Do doby, než bude učiněna rezervace se tedy cena zájezdu může zpravidla změnit. Poté, co však již bude zájezd rezervován a bude včas zaplacena záloha a odeslána smlouva o zájezdu je možné cenu změnit jen ze zákonem stanovených důvodů v § 2530 občanského zákoníku.
Domníváme se, že o změně ceny zájezdu (i přesto že se jednalo pouze o cenovou nabídku) by měl být spotřebitel řádně informován. Pokud však spotřebitel zaslal vyplněnou smlouvu a zájezd zaplatil, považuje se toto jednání za přijetí dané nabídky (včetně zvýšené ceny zájezdu).
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.