Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:131
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

6.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (9 z 131)

#81822Změna ceny zájezdu po potvrzení nabídky

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2025, před 8 dny

Saskia Hasoňová

Znění stížnosti

Dne 7. 4. 2025 mi cestovní kancelář Invia.cz, a.s. zaslala nabídku zájezdu za cenu 59 387 Kč, kterou jsem písemně odsouhlasila. Následně mi byla zaslána smlouva o zájezdu s cenou 64 990 Kč, aniž by mě na tuto změnu jasně a prokazatelně upozornili. K podpisu smlouvy jsem byla vyzvána s tím, že je nutné vše ihned podepsat pod časovým tlakem.

Domnívám se, že ze strany cestovní kanceláře došlo k nekalé obchodní praktice, kdy nebyla respektována původně sjednaná cena zájezdu.


V příloze přikládám:

původní nabídku

e-mailovou komunikaci

smlouvu o zájezdu

Prosím o součinnost při vyřešení situace.

Děkuji.


Požadované řešení

Žádám tímto o vrácení rozdílu ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2025 15:11, před 12 hodinami

Dle přiložené konverzace byla spotřebiteli učiněna pouze nezávazná nabídka. Do doby, než bude učiněna rezervace se tedy cena zájezdu může zpravidla změnit. Poté, co však již bude zájezd rezervován a bude včas zaplacena záloha a odeslána smlouva o zájezdu je možné cenu změnit jen ze zákonem stanovených důvodů v § 2530 občanského zákoníku.

Domníváme se, že o změně ceny zájezdu (i přesto že se jednalo pouze o cenovou nabídku) by měl být spotřebitel řádně informován. Pokud však spotřebitel zaslal vyplněnou smlouvu a zájezd zaplatil, považuje se toto jednání za přijetí dané nabídky (včetně zvýšené ceny zájezdu).

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.