Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s velmi vážnou stížností na makléře pana J.M., který zprostředkovával pronájem bytu na adrese ***.
Do bytu jsme se nastěhovali ke konci dubna s tím, že podle pana M. bude elektřina nejpozději připojena do 5. května. Sám doporučil dodavatele innogy s tím, že připojení přes ně bude nejrychlejší. Dnes jsem však obdržela SMS zprávu, že elektroměr bude instalován až 13. května. To znamená, že budeme téměř půl měsíce bez elektřiny, což je naprosto neakceptovatelné.
Makléř nám dal zavádějící a nepravdivé informace, kvůli kterým jsme se ocitli v tíživé situaci – v bytě není možné normálně fungovat. K tomu mám doma nemocné dítě, což situaci ještě více komplikuje. Nedokážu pochopit, jak je možné, že se do takové situace vůbec dostaneme, pokud je makléř profesionál, jak by měl být.
Žádám o okamžité řešení tohoto problému, kompenzaci vzniklých komplikací a především vyvození odpovědnosti vůči makléři, jehož jednání považuji za krajně nezodpovědné.
Očekávám Vaši rychlou reakci a návrh konkrétního řešení této nepřijatelné situace.
S pozdravem,
Selenge
Požaduji proto:
1. Finanční kompenzaci formou:
• slevy z nájmu za každý den, kdy nemůžeme byt řádně užívat,
• nebo úhrady nákladů na náhradní ubytování po dobu, kdy nebude zajištěn přístup k elektřině.
Omluvu za způsobené komplikace a nepřesné informace, které vedly k této situaci.
|
Tweet |
V tomto případě se domníváme, že se jedná o vztah nájemce a pronajímatele (společnost CPI BYTY, a.s.).
Dle ustanovení § 2243 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je byt způsobilý k nastěhování a obývání, odpovídá-li ujednáním ve smlouvě, a není-li nic ujednáno, je byt způsobilý k nastěhování a obývání, pokud je čistý a ve stavu, který se obvykle považuje za dobrý, a pokud je zajištěno poskytování nezbytných plnění spojených s užíváním bytu nebo s ním souvisících.
Ustanovení § 2244 odst. 1 občanského zákoníku pak platí, že není-li v ujednanou dobu byt způsobilý k nastěhování a obývání nebo je-li byt ve stavu, který neodpovídá sdělení pronajímatele, má nájemce právo odmítnout se nastěhovat. Nastěhuje-li se, má právo požadovat na pronajímateli splnění smlouvy; neučiní-li tak bez zbytečného odkladu, jeho právo zaniká.
Odstavec 2 tohoto ustanovení pak stanoví, že znal-li nájemce stav bytu již při uzavření smlouvy, ustanovení odstavce 1 se nepoužije. To platí i v případě, že nájemce stav bytu při uzavření smlouvy neznal, protože si jej neprohlédl, ačkoli pronajímatel včas a řádně vyzval nájemce k prohlídce.
Dle § 2245 občanského zákoníku platí, že využije-li nájemce právo nenastěhovat se do bytu, není povinen platit nájemné po dobu, co vada trvá. Nastěhuje-li se, má právo na přiměřenou slevu z nájemného, dokud pronajímatel vadu neodstraní; to platí i v případě podstatné vady v poskytování plnění spojeného nebo souvisícího s užíváním bytu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.