Společnost


INDITEX Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

17.4 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 23)

#81838Na prodejně jsem vracela 3 kusy oblečení a vrátily se mi peníze pouze za 2 kusy

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2025, před měsícem

Karolína Topolovská

Znění stížnosti

Dne 5.5.2025 jsem byla na prodejně na Chodově v Praze vracet tři produkty, které jsem objednávala přes eshop. Říkala jsem si, že to bude jednodušší vrátit na prodejně, když bydlím blízko než to někam posílat. Vracela jsem tedy tři produkty, paní na pokladně jsem ukazovala QR kód na vrácení, naskenovala to a oznámila, že je to takto všechno, žádné potvrzení nedostanu, jen mi přijde email. Na to mi asi až za půl hodiny přišel první email, že přijali dva produkty, ne tři. Říkala jsem si, že tomu dám čas. Za nějakou dobu přisel další email, že mi bylo potvrzeno vrácení a vrátí se mi na účet peníze pouze za ty dva produkty, ten třetí nejdražší produkt stále nic. Zajela jsem i přímo na prodejnu, kde sem to řešila s manažerem, kde jsem požadovala i kamerové záznamy (jelikož nemám žádné potvrzení, takže by mi nemuseli věřit, že jsem ten třetí produkt vůbec vracela) na kterých by bylo vidět, že jsem vracela opravdu 3 věci. Na to mi odpověděli, že mám vydržet 5 dní, že oni jsou prodejna (já to objednávala přes eshop) a pak to řešit přes stránku Zary, kde mimochodem není žádný kontakt, nic takového, jen obyčejný bot. Takže se obracím na Vás s prosbou. Ani na mém učtu Zary nemám žádné informace o tom produktu, že by byl v procesu vrácení apod. Takže buď to paní na prodejně nenaskenovala nebo mi to ztratily a já sem momentálně bez jakkýhokoliv potvrzení. Mimochodem dnes 7.5 se mi vrátily peníze, pouze ale za ty dva produkty, ten třetí stále nic.


Produkt

Číslo produktu REF1255/796, číslo objednávky ***


Požadované řešení

Vrácení peněz za 3 kus ztraceného oblečení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.5.2025 11:18, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.