Počet nahlášených stížností: | 90 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den. Reagujem na zamietnutie reklamácie mobilneho telefonu vniknutim vody. Mobilny telefon som zabudol vybrat z kuracich plaviek pred sprchou na kúpalisku. Mam uz dlhe roky všetky verzie Xcover 3 moj telefon a som snim spokojny. telefon ma splnat ochranu od vniknuti vody Certifikácia vodeodolnosti a prachu vzdornosti IP68 garantuje zvýšenú odolnosť mobilu voči prieniku vody a prachových častíc. Telefon bol vystavený vode po dobu max 15 sekúnd. Planujem si opätovne kupovat tento typ telefonu tak poprosim prehodnotiť reklamaciu. Dakujem Baran
Dobry den Servis mi zamietol zaruku namiesto toho ze by zistili skadial vošla dnu voda. Udával som ze po kontakte z tecucou vodou prestal ist oni sa vyjadrili ze nasli dnu vodu a zamietli mi. Telefon ma IP68 ponor nad 1.5 metra a po dobu 30 minút co nebolo vobec ani realizované. Bud zle nalepený displej tesnenie alebo netuším skadial. Servis ElektroServisneCentrum. Som sklamany z ich postavenia sa k tomu a recenzie necitam na nich najlepsie. Pracujem v odvetví kde riesim reklamacie kazdy den do sumy 100 000 eur ale nepostupovali štandartne ako sa ma. Ani vyuzili moznost kulancie z ktorou by som ani nesúhlasil. Na samsung stránke k telefonu udávate že po kontakte z tecucou vodou treba telefon opláchnuť a vysusit co bolo aj spravene. Poprosim velmi pekne za kontaktovanie daneho servisu a k kladne vybavenie reklamácie. Najlepsie výmenou zariadenia kvoli nerentabilnej opravy dielov co ponukli ze nutna vymena aby to splnilo tesnost aj po ich zasahu. Dakujem za kladne vybavenie reklamácie ak by som Vas mohol poprosit
Vymena zariadenia
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý deň, aktuálne v tomto prípade evidujeme riešenie s kontrolným oddelením spoločnosti - VOC (voice of costumer), od ktorého už zákazník obdržal vyjadrenie. V tomto prípade bol preverený postup autorizovaného servisného strediska, kde nebolo zistené žiadne pochybenie. S pozdravom Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. The Park - V Parku 2323/14 148 00 Praha 4 - Czech Republic
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.