Společnost


ELECTROLUX, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 19)

#81845TRAGICKÝ POZÁRUČNÍ SERVIS

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2025, před měsícem

Ondřej Kunčar

Znění stížnosti

Zakoupil jsem lednici LNT4FT33X1, po 2,5 roce přestala lednice chladit, objednal jsem si certifikovaný partnerský servis,

technik přijel strávil u mne 2 min, zinkasoval 1200 Kč, zhodnotil že je lednice špatná a již neopravitelná, nejsou dostupné náhradní díly.

Doporučuji se tomuto výrobci obloukem vyhnout a najít si výrobce, který dokáže své výrobky opravit. 2,5 roku od nákupu je velmi krátká doba, očekával bych, že výrobce bude držet náhradní díly.


Produkt

vyrobce nemá náhradní díly k lednici LNT4FT33X1


Požadované řešení

lepší servis, doplnit náhradní díly, lidský přístup, ne se chovat jako *** a chtít za 2 min práce 1200 kč, tragická zkušenost,


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2025 11:09, před měsícem

S ohledem na popis stížnosti se domníváme, že byla mezi stranami sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

K ceně díla:
Pro smlouvu o dílo platí, že cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.

Spotřebitel je tedy povinen za dílo zaplatit cenu sjednanou, a pokud sjednána nebyla, cenu obvyklou za totéž nebo srovnatelné dílo.

K náhradním dílům:
Nařízení Komise (EU) 2019/2024, které navazuje na směrnici Evropského parlamentu a Rady 2009/125/ES, stanovuje určité povinnosti v souvislosti se spotřebiči. Nařízení se vztahuje na ty spotřebiče, které nejsou vyloučeny z jeho působností v čl. 1 odst. 2 a 3.

V příloze II tohoto nařízení v odst. 2 písm. a) je uvedeno, že výrobci, dovozci nebo zplnomocnění zástupci chladicích spotřebičů s přímou prodejní funkcí musí mít dostupné určité náhradní díly vyjmenované v této příloze a to po určitou dobu. Náhradní díly musí výrobci a dovozci dodat do 15 pracovních dnů od objednání.

Podle písm. c) po uplynutí dvou let od uvedení prvního kusu daného modelu nebo rovnocenného modelu na trh až do konce období uvedeného v písmeni a) poskytne výrobce, dovozce nebo zplnomocněný zástupce odborným opravnám přístup k informacím o opravách a údržbě spotřebiče za určitých podmínek.

Domníváme se tedy, že pokud se nařízení vztahuje na dané výrobky a "neopravitelnost" výrobku se odvíjí od dílů, které je výrobce povinen mít dostupné, mělo by být možné zboží opravit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.