Společnost


MOB Interier s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 4)

#81846Vracene zbozi chcou poslat na Slovensko

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

15 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2025, před 16 dny

Filip Sikora

Znění stížnosti

Zakoupil jsem dva sedaci pytle, zjistil jsem vsak ze mi nevyhovujou, rozhodl jsem se je tedy vratit a odstoupit od smlouvy. S tim eshop problem nemel, ale pozaduje zaslani zbozi na slovenskou adresu, kde maji sklad. Je to normalni cesky eshop, ktery ma ceskou s.r.o. a ceskou pobocku. V obchodnich podminkach neni tato slovenska adresa zminena vubec, ani nic o nutnosti vracet zbozi na Slovensko, pouze ze si spotrebitel hradi dopravu sam. Zbozi je nadrozmerne a jeste k tomu to posilaji pouze v igelitovych pytlech bez kartonoveho obalu. Takze nejen ze je postovne na Slovensko vyssi, jeste je tu problem s velikosti a zpusobem zabaleni zbozi. Vetsina dopravnich spolecnosti totiz pozaduje kartonovy obal, jinak balik neprijmou vubec. Muj problem je s tim, ze pokud maji ceskou pobocku a je to cesky eshop, tak by mi mel umoznit vratit zbozi na ceskou adresu. Jediny dopravce, ktereho se mi povedlo na tuto neobvyklou zasilku najit je TOPTRANS, kteri si za takove doruceni uctuji cca 1400,-, tedy vice jak 1/2 ceny zbozi. Myslim si ze schvalne ztezuji vraceni zbozi, aby to zakaznik vzdal, protoze kdo chce posilat zpet takovy balik na Slovensko.


Produkt

2x Moderni kreslo Liwiko Mini 120 L - Barva: Lux 05


Požadované řešení

Mel bych dostat moznost vratit zbozi na ceskou adresu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2025 15:21, před 8 dny

Dle obchodních podmínek e-shopu je prodávajícím společnost MOB Interier s.r.o. se sídlem Opatovská 651/33, 911 01 Trenčín, Slovenská republika. V reklamačním řádu je kromě adresy sídla uvedena také adresa skladu, kam má kupující zboží v případě potřeby prodávajícímu zaslat. Tato adresa je odlišná od adresy sídla, nachází se však rovněž na území Slovenské republiky.

Obecně platí, že odstoupení od smlouvy či reklamace se zásadně uplatňují vůči prodávajícímu. Pokud by spotřebitel uzavřel smlouvu se společností z Nizozemí či z Číny, bylo by možné po spotřebiteli požadovat zaslání zboží při odstoupení od smlouvy či reklamaci na adresu do zahraničí, jestliže by však byl spotřebitel o této skutečnosti předem informován či by mu to bylo zřejmé z podoby e-shopu.

Co se týče daného e-shopu, je situace sporná. Podnikatel o skutečnosti, že se jedná o společnost se sídlem na Slovensku, informuje na více místech (např. obchodní podmínky, reklamační řád, kontakt). Z toho důvodu se domníváme, že by požadavek zaslání zboží na Slovensko mohl být v tomto případě přiměřený. Jiné orgány (např. Česká obchodní inspekce) mohou však být jiného názoru.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.