Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 22.2.2025 jsem obdržel zboží -SADA 3v1 - PILA,NŮŽKY,TELESKOPICKÁ TYČ. 25.2 První použití pily ,po 10 min pila nešla vypnout - naštěstí se nikomu nic nestalo .Vypínání pouze tím ,že se vyndá baterie - tedy špatný vypínač s pojistkou .Druhý den po cca 1h nefunkční nůžky - po zapnutí nestřihají ,jenom vrčí. Komunikuji a domluvíme se ,že vše vrátím zpět-nechci opravu , ve zboží již nemám důvěru ,chci vrátit 3929 Kč + poštovné poštovné 423 Kč( poslal jsem ofocený doklad-jak požadovali). Vše mi bylo slíbeno v mailu .Toto jsem odeslal 3.3.2025. 5.4 jsem se ptal kdy mi bude vráceno celých 4352 Kč .Přišla omluva ,že byl technik nemocný a 8.4 mi bylo vráceno 3890 Kč ( tedy o 462 Kč méně ).Toto jsem postupně urgoval 14.4,28.4,30.4,4.5,7.5 - vždy mi v dubnu přišla odpověd ,že bude vráceno následující den .V květnu se mnou ale přestali komunikovat úplně.
Slušně jsem jim celou dobu psal ,že chápu i to ,že se to může stát a že jsem měl asi smůlu.
Když tedy vše už bez reakce - a přišlo mi jak jsem spokojený s výrobkem a jak ho hodnotím . Tak jsem tedy 6.5.2025 napsal po pravdě jak vše probíhá a jak neseriozní je jednání prodejce .Toto moje hodnocení bylo za 10min smazáno a na hodnocení firmy jsou jen samé klady ,žádná negace .Tedy klamavá reklama. Jak je to možné, že negativní reklamace je hned smazána?
SADA 3v1 - bateriové nůžky ,pila, teleskopická tyč
Vrácení nedoplatku 462 Kč za doplatek zboží a poštovného - tak jak mi bylo několikrát slíbeno .
|
Tweet |
S ohledem na popis stížnosti se domníváme, že se v uvedeném případě jedná o odstoupení od smlouvy v rámci reklamace. Prodávající má tak povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky (včetně poštovného).
V opačném případě se z jeho strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: ROBERTO MARKETPLACE s.r.o., Na Folimance 2155/15, 12000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky (nebo jejich část) v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Dle písm. z) přílohy č. 1 zákona o ochraně spotřebitele je klamavou obchodní praktikou mimo jiné zkreslování spotřebitelských recenzí prodávajícím.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na coi.gov.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese coi.gov.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.