Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 2 |
Boty značky Timberland, barva světle hnědá semiš, staré cca 1 měsíc. Boty při čištění zničili tak, že použili produkty na lakovanou obuv a tím pádem obuv změnila barvu a ze světle hnědých semišových se staly tmavě hnědé hladké. Jako řešení navrhli, že si boty ponechají a za ně vyplatí částu 6000Kč podle zaslané účtenky. Bylo sděleno, že to nahlásí na pojišťovnu a jak příjdou peníze pošlou je na účet. Bohužel syn si nenechal od společnosti vytisknout ani podepsat žádný doklad o této domluvě. CCa měsíc byli ochotní komunikovat stylem, že čekají na pojišťovnu až nakonec telefon úplně odpojili a syn nemá ani boty aby peníze.
Chceme peněžní kompenzaci v ceně bot tak jak bylo přislíbeno. V krajním případě chceme boty zpátky.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo - čištění oděvu, přičemž dle § 2587 občanského zákoníku se dílem rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
V § 2952 OZ je přitom uvedeno, že se platí skutečná škoda. Dle komentáře k tomuto ustanovení se skutečnou škodou "rozumí újma vyjádřitelná penězi spočívající ve zmenšení majetkového stavu poškozeného oproti stavu, jaký tu byl před poškozením, a reprezentující majetkové hodnoty, které by bylo nutno vynaložit, aby došlo k uvedení věci do předešlého stavu, popř. k vyvážení důsledků plynoucích z toho, že k uvedení v předešlý stav nedošlo, např. v podobě nákladů na obstarání stejné nebo obdobné věci a v případě, že se taková věc (např. poškozená součástka) již neprodává, ve výši ceny, za kterou lze věc vyrobit."
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny. Jestliže se tedy společnost zavázala k tomu, že spotřebiteli v popsaném případě poskytne určitou finanční částku, je povinna svůj závazek dodržet. V tomto případě společnost zavázal její zaměstnanec, který podle § 166 občanského zákoníku společnost zastupuje v rozsahu obvyklém vzhledem k zařazení nebo funkci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.