Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:132
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

6.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (9 z 132)

#81885Nepřesné a neúplné informace k zájezdu, dodatečná změna podmínek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.05.2025, před měsícem

Eva Veltrubská

Znění stížnosti

Dne 22.dubna jsem rezervovala zájezd přes kancelář INVIA, který byl do Turecka, na 4 noci, číslo rezervace #***. Jelikož se mi uvolnil delší termín, kontaktovala jsem kancelář s prosbou, zda by šlo zájezd prodloužit. Komunikovala jsem s pracovnicí K.Z., která mi dne 25.4. sdělila, že zájezd prodloužit lze a napsala mi částku, která byla cenou prodlouženého zájezdu. S touto částkou jsem souhlasila, doplatila zálohu. Paní Z. mi sdělila, že smlouvu nelze zaslat pro výpadek systému, avšak přišly mi platební podmínky, kdy jsem část platby uhradila.

Paní Z. jsem dne 29.4. upomínala, že mi ještě nepřišla smlouva. Paní Z. mi ji zaslala a já jsem smlouvu opět kolem potvrdila.

Dne 30.4. mi paní Z. poslal e-mail, že se změnily ceny a cena je vyšší o téměř 6.000,-Kč. Tuto změnu jsem neodsouhlasila, ale požádala jsem CK Invia o změnu hotelu.

Bylo mi sděleno, že lze udělat změnu pouze u stejné CK (TUI), což jsem učinila obratem.

Následně mi pak bylo sděleno, že změnu již učinit nelze. Kontaktovala jsem TUI, ale tam mi řekli, že pokud je změna dobu kratší než 40 dní před odletem, nelze ji učinit, leda smlouvu zrušit a zaplatit strorno poplatek.

Domnívám se, že postup CK je nesprávný, neboť pokud bych obdržela smlouvu o prodloužené dovolené obratem, nedošlo by k navýšení ceny. Když jsem dostala informace o vyšší ceně zájezdu, měla bych mít právo od smlouvy odstoupit, aniž bych platila storno poplatek. Ke změně ceny došlo v rozmezí času, než mi pracovnice CK zaslala smlouvu, tedy není vina na mé straně. Nemožnost změnit si více než měsíc před dovolenou hotel ve stejné cenové úrovni mi přijde velice nestandardní a v rozporu jak s právními předpisy (závazná nabídka znamená zachování ceny), tak s dobrými mravy.


Produkt

rezervace zájezdu Turecko Side ***


Požadované řešení

Žádám o vrácení částky, kterou jsem byla nucena zaplatit navíc, oproti původně deklarované a odsouhlasené ceně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2025 15:36, před měsícem

Obecně platí, že mezi rezervací zájezdu a uzavřením smlouvy se cena zájezdu může měnit. Poté, co však již bude zájezd rezervován a bude včas zaplacena záloha a odeslána smlouva o zájezdu, je možné cenu změnit jen ze zákonem stanovených důvodů uvedených v § 2530 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. S ohledem na popis stížnosti se domníváme, že v daném případě byla smlouva již uzavřena.

Dle zmíněného ustanovení může pořadatel zvýšit cenu zájezdu, zvýší-li se cena za dopravu vyplývající ze zvýšení cen pohonných hmot nebo jiných zdrojů energie, daně, jakákoli dodatečná obdobná peněžitá plnění nebo úplaty z cestovních služeb poskytovaných podle smlouvy třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou, nebo směnný kurs české koruny použitý pro stanovení ceny zájezdu.

Pořadatel může zvýšit cenu zájezdu z uvedených důvodů, pokud je to výslovně ujednáno, pokud má zákazník právo na snížení ceny zájezdu z důvodu snížení nákladů uvedených v předchozím odstavci (pohonné hmoty, daně apod.), ke kterému dojde v době mezi uzavřením smlouvy a zahájením zájezdu, a pokud je ujednán způsob výpočtu cenových úprav.

Dle § 2530a odst. 1 občanského zákoníku doručí pořadatel oznámení o zvýšení ceny v textové podobě zákazníkovi nejpozději dvacátý den před zahájením zájezdu. Oznámení musí být jasné a srozumitelné a musí obsahovat zdůvodnění zvýšení ceny a výpočet tohoto zvýšení. Doručí-li pořadatel oznámení o zvýšení ceny zákazníkovi později než dvacátý den před zahájením zájezdu, nemá zvýšení ceny právní účinky.

V souladu s § 2531 odst. 2 občanského zákoníku pak platí, že navrhne-li pořadatel v souladu s § 2530 zvýšení ceny zájezdu o více než osm procent, může zákazník návrh přijmout nebo může odstoupit od smlouvy ve lhůtě podle smlouvy, aniž by musel hradit odstupné za předčasné ukončení závazku. Lhůta pro odstoupení nesmí být kratší než pět dnů a musí skončit před zahájením zájezdu. Neodstoupí-li zákazník od smlouvy v určené lhůtě, platí, že se změnou ceny zájezdu souhlasí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.