Společnost


MEGABIKE PLUS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#81900Stížnost na e-shop – nedodání zboží, nekomunikace, zneužití důvěry zákazníka

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

19 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.05.2025, před 19 dny

Karolína Hájková

Znění stížnosti

Vážené dámy, vážení pánové,

obracím se na Vás se stížností na e-shop Megabike Plus s.r.o. (www.megabike-cyklo.cz), který se podle mého názoru dopouští porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Dne 25. 3. 2025 jsem si v uvedeném e-shopu objednala zboží v celkové hodnotě 13 103 Kč. Platba proběhla přes benefitní systém Edenred, konkrétně přes jinou společnost – ObchodakCZ.cz, jak mi bylo sděleno v automatické e-mailové zprávě. K platbě byl připočten poplatek 79 Kč za použití Edenred.

Do dnešního dne (14. 5. 2025), tedy více než 30 pracovních dnů od objednávky, jsem zboží neobdržela.

Z webových stránek obchodu sice vyplývá, že může dojít ke zpoždění kvůli dovoleným, nicméně takto dlouhé zdržení bez jakékoli komunikace považuji za zcela nepřiměřené. V e-shopu jsem uhradila zboží v plné výši a očekávala jsem odpovídající službu. Od chvíle platby mi však nepřišla žádná konkrétní informace, objednávka nebyla odeslána, a obchod nereaguje na telefonické ani e-mailové dotazy.

Za ještě závažnější považuji fakt, že k platbě došlo přes jiný web (ObchodakCZ.cz) a nikde není transparentně vysvětleno, jaký je právní vztah mezi tímto subjektem a firmou Megabike Plus s.r.o.

Zde jsou údaje k provozovateli:

Megabike Plus s.r.o.
Havlíčkova 160
280 02 Kolín
IČO: 03095088
DIČ: CZ03095088
Zapsaná v OR vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 227363
Provozovna: Klejnarská 863, 280 02 Kolín
E-mail: obchod@megabike-cyklo.cz, info@megabike-cyklo.cz
Telefon: 312 243 794
Web: www.megabike-cyklo.cz


Produkt

Apple iPad 11" 128GB Wi-Fi stříbrný (2025)


Požadované řešení

Okamžité dodání zboží, nebo vrácení celé částky (13 103 Kč + 79 Kč za platbu přes Edenred).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2025 10:20, před 12 dny

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce. Samotná expedice zboží však nebrání právu spotřebitele od smlouvy odstoupit.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: MEGABIKE PLUS s.r.o., Klejnarská 863, Kolín IV, 280 02 Kolín. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.