Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 14.1.2025 jsme podali žádost na změnu sazby na D57d skrz Innogy na ČEZ Distribuce. Jelikož máme nově jako hlavní zdroj vytápění tepelné čerpadlo.
Na ČEZ Distribuce jsme doložili všechny potřebné dokumenty:
- výchozí revizní zprávu
- technickou zprávu s výpočtem tepelných ztrát potvrzený autorizovaným projktantem (ve které je sice zmíněno, že hlavním zdrojem bude plynový kotel, což se nakonec realizovalo jinak - tepelným čerpadlem, ale na tepelné ztráty tato změna nemá vliv)
- protokol o uvedení do provozu tepelného čerpadla LG 9kw od prováděcí firmy (kde je mimo jiné uvedený přesný typ - jedinečné číselné označení)
- smlouvu s čezem o připojení odběrného místa
- vyplněný záznam o požadavku na formuláři innogy
Vzhledem k tomu, že příkon tepelného čerpadla je malý (oproti výkonu), doložili jsme proto rovnou i výpočet tepelných ztrát technicko zprávou. Vše hned v první žádosti.
Příkon tepelného čerpadla výrobce LG nikde neuvádí a vypočítali jsem ho tedy pomocí vzorce výkon / SCOP a uvedli tak do žádosti (smlouvy s čez).
Na vyřízení požadavk ua změnu sazby mají 30 dní... Aktuálně je to již 4 měsíce.
Dostal jsem od Innogy i ČEZu distribuce neustále tu samou odpověď, že musíme doložit výpočet tepelných ztrát nebo PENB. Na to jsem jim vždy odpověděl, že jsme jim výpočet tepelných ztrát budovy již doložili a proč ten dokument nechtějí akceptovat. Nedostali jsem za celou dobu žádnou relevantní odpověď proč bychom měli dělat nový výpočet tepelných ztrát.
Obrátil jsem se proto i přímo na ERÚ (poslal jsem jim kompletní komunikaci s Innogy a ČEZ), kde mi v podstatě dali za pravdu. A napsali mi, že problém bude pravděpodobně v tom, že v protokolu o instalaci tepelného čerpadla není zmíněn jeho výkon. Na toto mě ale ČEZ ani Innogy neupozornil ani to nijak neřešil - řešili pouze stále dokola že mám doložit výpočet tepelných ztrát. Který jsem ale už doložil.
Nicméně jsem na ČEZ zaslal oficiální dokumentaci LG. Kde lze podle jedinečného čísla tepelnho čerpadla uvedeného v protokolu o instalaci dohledat jeho výkon a všechny jeho další případné parametry.
ČEZ ale stále nechce našemu požadavku na změnu sazby vyhovět. Jejich poslední odpověď je stále to samé dokolečka:
"Oficiální dokument od provádějící firmy/zhotovitele/ projektanta s uvedeným příkonem tepelného čerpadla nemáme k dispozici. Jsme připravení zajistit změnu sazby po doložení dokumentu s výpočtem tepelné ztráty, který bude potvrzený od projektanta/energetického auditora nebo prováděcí firmy. Znamená to, že je třeba doložit výpočet tepelných ztrát nebo prohlášení o splnění tepelných ztrát v souvislosti s připojovanými spotřebiči s uvedeným i výkonem tepelného čerpadla potvrzený autoritou nebo odbornou firmou."
K tomu na každou odpověď čekáme několik týdnů.. Jejich komunikace je naprosto katastrofická.
Už 3 měsíce platíme za elektřinu daleko více než bychom měli, způsobuje nám to škodu.
ERÚ mi sdělil, že to bude řešit zatím neformální cestou (požadovat po ČEZ distribuce jejich stanovisko) a že nemůže zahájit správní řízení přímo na náš popud, že to musí být z jejich vůle.
Rádi bychom to vyřešili co nejrychleji.. A ideálně tu sazbu získali zpětně nebo alespoň nějakou kompenzaci za neodůvodněné průtahy.
Co nám doporučíte za další postup?
Změna distribuční sazby
Změna distribuční sazby a kompenzace za průtahy
|
Tweet |
Dle informací dostupných na stránkách společnosti by měl distributor žádost schválit do 30 dní od podání, jak spotřebitel uvádí.
Energetický regulační úřad doporučuje v otázkách vysoké důležitosti komunikovat formou doporučených dopisů. Tato forma je jediná průkazná pro případ budoucích sporů. Tuto formu je třeba použít i v případě, že kontaktovaná firma nereaguje na podněty, urgence.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Energetický regulační úřad, na který se již spotřebitel obrátil. V případě nevyřešení situace se může spotřebitel obrátit na soud.
Společnost ČEZ Distribuce, a. s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.