Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1041
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 1041)

#81920Platba jízdného 2x i 3x.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2025, před měsícem

Naděžda Šulcová

Znění stížnosti

Dobrý den.

10.5.25 jsem zakoupila zpáteční jízdenku 65+ Nymburk,Kolín,Olomouc,Prostějov m.n. Platila jsem 404,-Kč. Odjezd z Nymburka 9:01 hod. Pani se ptala jestli chci pro všechny dopravce a tak jsem souhlasila - abych se vyhnula komplikacím. Jízdenku jsem nekontrolovala. V Kolíně jsem přestoupila na ,,leo express". tam mi bylo zděleno, že má jízdenka na tento vlak neplatí. Musela jsem zaplatit další jízdné - 214,-Kč! V Olomouci jsem se šla na informace zeptat, jestli mám jízdenku i na cestu zpět. Chtěla jsem předejít komplikacím. Řekli mi, že se mám vrátit zpět do Kostel Ha a od tamtud jet do Prostějova a nebo doplatit jizdné. Chtěla jsem doplatit jízdné. Vydali mi jízdenku, kterou přišili k mé staré jízdence a dali mi lístek kterým vlakem mám jet zpět. Zaplatila jsem kartou (kolik jsem platila přes sklo nebylo slyšet a já jsem obnos zjistla až ve vlaku). Když jsem se vracela tak osobním vlakem nebyl problém, ale opět rychlík Olomouc-Kolín. Vlak EC 240 Košičan byl opět celý místenkový a já místenku neměla. Ani pani průvodčí se v mých jízdenkách nevyznala! Ta jediná mi vyšla vstříc a už mě ve vlaku nechala dojet do Kolína. Vlakem jsem jezdila jako mladá vždy bez problémů. Dnes neznám různé aplikace a tak jsem si zakoupila jízdenku u pokladny. Vím, že u pokladny jsou také jenom lidé, ale na jeden den toho na mě bylo moc!!!


Požadované řešení

Prosím proto o překontrolování mých jízdenek a vracení přeplatků.
Jsem důchodce a opravdu nemám na to abych platila jízdu 2x, nebo i 3x.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2025 15:40, před 23 dny

V popsaném případě záleží na přesném sdělení. Jestliže bylo spotřebiteli sděleno, že je jízdenka platná pro všechny dopravce, přestože tomu tak nebylo, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Podle tohoto ustanovení platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Jestliže byla jízdenka platná i ve spojích, které spotřebitel využil a v nichž si musel i přes platný jízdní doklad zakoupit jízdenku novou, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.