Společnost


HOBBYTECH spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#81921Zamítnutá reklamace elektr. řetězové pily Husqvarna

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2025, před měsícem

Karel Motan

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupil jsem elektrickou pilu Husqvarna 420EL. Po použití pily z ní vytéká olej, viz foto. Po zaslání pily na reklamaci mi bylo odpovězeno, že do pily nalili olej, postavili ji na karton a nic nevytéká. Reklamace byla zamítnuta.

Další důvod reklamace byl ten, že při zakoupení pily přes portál Heureka.cz byl v popisu uveden 5metrový přívodní kabel, byl uveden i na stránkách prodejce (již smazáno). Na fotce je pila jak s dlouhým, tak s krátkým kabelem. Na to mi bylo odpovězeno, že na fotce je krátký kabel (původně na stránkách eshopu byla i fotka s dlouhým kabelem, již odstraněno).

Oba dva body reklamace byly zamítnuty.

Dále byl špatně vyplněný záruční list, špatně bylo datum převzetí výrobku (rok zpětně) a i špatné jméno a adresa.
Objednáno na eshopu pilyasekacky.cz přes portál heureka.cz


Požadované řešení

dle zákona


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2025 12:03, před 26 dny

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.5.2025 14:58, před 24 dny

Vážený pane,
znovu se Vám pokusím pochopitelnější formou poskytnou informace, které jste od nás již jedenkrát obdržel.
1. Reklamace úniku oleje z pily:
Pilu jsme naplnili řetězovým olejem na max. úroveň a postavili na čistý karton. Po 24 hodinách byl karton naprosto čistý, rovněž hladina oleje v nádrži nepoklesla (viz průhled do nádrže). Žádný únik oleje jsme nezaznamenali. Z tohoto testu samozřejmě existuje fotodokumentace, kterou jsme Vám spolu s vyjádřením k reklamaci zaslali. Pro úplnost fotografie přikládám i k tomuto textu. Vzhledem k tomu, že se Vámi reklamovaná závada neprojevila, jsme reklamaci zamítli.
2. Délka přívodního kabelu.
a) Kdysi v historii firma Husqvarna tento model pily skutečně dodávala s 5m přívodním kabelem. Avšak minimálně 5 let již pilu dodává v tomto provedení s krátkým kabelem. Bohužel toto není věc, kterou by naše firma dokázala ovlivnit. Pravdivost této informace si můžete jednoduše ověřit na stránce podpory výrobce zde: https://www.husqvarna.com/cz/podpora/kontakt/
b) Pilu jste objednával prostřednictvím portálu heureka.cz - parametry a fotografie výrobků zde uvedené rovněž naše firma nemůže garantovat, Heureka je zcela samostatný a na nás nezávislý subjekt. Pro oznámení chyb na jejich portálu slouží tato stránka https://www.startquestion.com/survey/928572/23-04-heureka-feedback-form.html
c) Občanský zákazník dává spotřebiteli právo ve lhůtě 14-ti dnů právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu. Tato lhůta slouží zejména k tomu, aby se kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží způsobem, jakým by se kupující seznamoval se zbožím v kamenné prodejně. Pokud jste byl se zbožím při převzetí nespokojený, mohl a měl jste toto své právo využít.
3. Chyba v záručním listu - není nic jednoduššího, než vystavit nový, opravený záruční list. Nevím ale o tom, že byste nás o něco takového požádal.

Jak Vám pracovníci dTestu výše vysvětlili, v případě Vašeho nesouhlasu s vyřízením reklamace se můžete obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté můžete vyřízení reklamace rozporovat.

S pozdravem
ing. Roman Šimandl
HOBBYTECH, spol. s r.o.


Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.