Počet nahlášených stížností: | 81 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 11 |
20.3. jsem objednala několik kusů oblečení a boty Adidas Samba za 2200 kč. Z objednávky jsem si nechala jedny kalhoty, zbytek jsem poslala zpět dle instrukcí. Zaslané boty byly o velikost větší, než jsem objednala, proto jsem si je ani nezkoušela a poslala zpět. About you nezaevidovalo boty jako vrácené. Stejná situace se mi stala i s jednou další objednávkou, kterou jsem udělala o nějaký týden dříve. Nebyly zaevidovány kalhoty, které jsem vrátila. About you mi nejdřív řeklo, ať vyplním prohlášení o ztrátě v obou případech. V případě kalhot vrácení zpracovali, v případě bot mi v květnu žádost zamítají s odůvodněním, že v mém účtu bylo provedeno moc manuálních operací a proto mi peníze nevrátí. Toto vnímám jako naprosto neakceptovatelné. Nebudu platit 2200 kč za chybu obchodu, že poslal špatný produkt a že ho nezaevidoval při vratce. About you jsem opakovaně kontaktovala emailem i telefonicky, opakovaně tvrdí, že peníze nevrátí. Vidím to jako bezdůvodné obohacení, protože nemám ani boty ani peníze. Z About You jsem si objednávala už několik let a tohle se mi nikdy nestalo. Myslím si, že mají špatný systém zpracovávání vratek, což není chyba spotřebitele.
číslo objednávky ***
Adidas Samba Ado9dmu001000008
Požadují vrácení peněz za vrácené zboží.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz