Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Stížnost na edalnicku.cz - nevydaná dálniční známka
31.3.2025 jsem na webu edalnicku.cz zaplatil 2.840 Kč za roční dálniční známku. Web zaslal dva e-maily ("Platba přijata" a "Aktivace známky"), ale žádnou známku jsem reálně neobdržel.
Portál se tváří jako oficiální web pro nákup známek, ačkoliv jím není. Společnost Tolls payment system s.r.o. (IČO: 21300020) provozuje klamavý web, který pouze vybírá peníze, ale skutečnou registraci známky v systému SFDI neprovádí.
Mám potvrzení o platbě z Fio banky a oba e-maily od edalnicku.cz.
Požaduji:
Vrácení 2.840 Kč
Zákaz provozování klamavého webu
Prošetření činnosti společnosti ze strany ČOI a SFDI
Děkuji za pomoc.
Ing. Martin Opatrný
můj email - *** tel ***
Vrácení kupní ceny a zavření celého eshopu, aby se to nemohlo opakovat
|
Tweet |
V tomto případě doporučujeme spotřebiteli dálniční známku reklamovat.
Na vyřízení reklamace má společnost 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Pokud společnost nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy musí být dle obchodních podmínek společnosti učiněno písemně.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Tolls payment system s.r.o., Bělehradská 858/23, 12000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.