Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1040
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 1040)

#81936Chování + manipulační poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2025, před 6 dny

Monika Nicolosiová

Znění stížnosti

Dne 16.5. jsme vyjížděli vlakem ze Smíchova do Nučic, ve 14:07 k nám přišla paní průvodčí. Paní průvodčí byla arogantní a nebyla schopna v klidu a srozumitelně vysvětlit, proč platíme za jednosmernou jízdenku 102 korun, když jsme kdykoliv jindy platili 40 nebo 50 korun za stejnou cestu. Nechápali jsme proč je to o 50 korun dražší. Proto jsme reagovali překvapeně s dotazem "proč? Minule jsme platili 50korun", stačilo nám vysvětlení normálním tonem a ne odpověď, "že nemůže za to, že nás vozí někdo za 50 korun bez manipulačního poplatku. Já vás za 50 korun vozit nebudu ani to za vás nebudu doplácet." Na toto jsem reagovala, tak, že nemusí být arogantní, že nám šlo o vysvětlení a potažmo o radu. Nedělalo nám problém to zaplatit, ale chtěli jsme pouze odpověď potažmo radu do příště, kde jízdenku koupit, protože vlakem zase tak často nejezdíme, normální odpovědi jsme se bohužel nedočkali. Paní mi podrážděně vytkla, že jsem druhou jízdenku mohla koupit, přes aplikaci litacka, paní jsem odpověděla, že že nic takového nevím, že bych ze svojí aplikace mohla koupit jízdenku někomu jinému než sobě a nenapadlo mě to. Mohla nám v klidu a normálním toném poradit. Nic takového se bohužel nestalo. Doufám, že měla paní jen špatný den a takové nepříjemné chování není běžné. Paní nás svým chováním opravdu rozhodila, ničím podobným jsme se doposud ve vlaku nesetkali, ikdyz s ním jezdíme zřídka.


Požadované řešení

Vrácení peněz nepožadujeme, asi je poplatek z důvodu toho, že jsme si lístek nekoupili s předstihem. Oceníme (požadujeme) vstřícnější přístup k cestujícím - možná pomůže nějaké školení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2025 13:50, před 20 hodinami

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Jestliže by cestujícímu nebylo umožněno si jízdenku zakoupit ve stanici a jedinou možností by byl tedy nákup ve vlaku po nástupu, domníváme se, že by manipulační přirážka neměla být účtována. Pokud by však k pokusu o zaplacení jízdenky došlo až ve vlaku, mohla by být přirážka oprávněná.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.