Počet nahlášených stížností: | 206 |
Z toho za letošní rok: | 10 |
Stále v řešení: | 3 |
V létě 2024 jsem si objednal zazimování a odzimování bazénu za zvýhodněnou cenu. Zazimování proběhlo bez problémů. Pro odzimování mi byly cestou SMS nabídnuty 3 termíny, ze kterých jsem si vybral ten poslední.
Při odzimování bazénu se mi zdála cena neúměrná. Vyžádal jsem si fakturu (prý posílají automaticky, ale na můj e-mail nedorazila) abych zjistil, že místo zvýhodněné ceny (sleva 30%) mi byla účtována jen 10% sleva.
Reklamoval jsem cenu a bylo mi sděleno, že sleva 30% byla jen na zakázky realizované do 18.4.2025. Jelikož byl bazén odzimován až 29.4.2025, je cena je správně.
Když jsem argumentoval, že tento termín mi v rámci objednané služby za zvýhodněnou cenu nabídli sami, bylo mi sděleno, že všechny potřebné informace jsou uvedeny na webových stránkách a faktura e takto konečná.
Pokud si objednám službu a dodavatel mi nabídne termíny, myslel jsem si, že termíny nabízí v souladu s objednanou službou.
Přijde mi to jako podvod na zákazníka.
Odzimování bazénu Plus - faktura ***
Uznání pochybení v zaslání termínu odzimování v rámci objednané služby (Zazimování a odzimování bazénu za zvýhodněnou cenu) a vrácení rozdílu ceny
|
Tweet |
Z popisu stížnosti vyplývá, že mezi stranami byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Pro smlouvu o dílo platí, že cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
Pokud byla objednána služba se slevou 30 % a následně byl spotřebiteli nabídnut termín, který této slevě neodpovídal, má spotřebitel právo požadovat slevu ve smluvené výši, tedy 30 %. Jestliže by byl spotřebitel řádně informován o skutečnosti, že slevu ve výši 30 % je možné využít pouze při realizaci služby v omezeném časovém období, mohlo by být stanovení ceny (sleva 10 %) v souladu se smlouvou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Ke stížnosti pana Vrzáka sdělujeme následné. Akční cena odzimování bazénu platí při objednávce do 24. 3. pro držitele zákaznické karty a provedení odzimování nejpozději do 18. 4. 2025. Pan Vrzák objednával službu v létě mimo průběh této akce. Byly mu navzdory obrovskému zájmu ostatních zákazníků, kteří se rovněž objednávají s velkým předstihem, nabídnuty hned 3 termíny, dva na období, kdy je možné čerpat slevu a třetí s ohledem na kapacitu, až po tomto termínu. Pan Vrzák si sám vybral termín třetí, kdy sleva již neplatí. Podmínky akce jsou celoročně zveřejněny na našich webových stránkách, prostřednictvím nichž si lze pohodlně pomocí formuláře požadovanou službu objednat.
Rozladění pana Vrzáka nás mrzí, nicméně pro něj s ohledem na skutečnost, že měl stejně jako ostatní zákazníci přehlednou a srozumitelnou formou k dispozici všechny informace a byla mu poskytnuta možnost volby z několika termínů, neshledáváme objektivní důvod. V případě jakéhokoli doplňujícího dotazu měl také možnost kontaktovat naší bazénovou linku, která je k dispozici našim zákazníkům 7 dní v týdnu.
Mountfield
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
I nadále stojíme za naším původním vyjádřením - pokud by spotřebitel objednal zazimování a odzimování za zvýhodněnou cenu, přičemž by mu byl nabídnut termín mimo akci, měl by, dle našeho názoru, nárok na zvýhodněnou cenu. Pokud by však službu objednal, aniž by se na tuto akci vázala, měl by povinnost uhradit cenu dle běžného ceníku.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.
Kdyby mi společnost Mountfield při nabízení termínu napsala, že první 2 termíny jsou v souladu s akcí a na třetí termín se akce nevztahuje, byla by to moje volba ceny bez akce.
Ale byly mi nabídnuty 3 termíny na objednanou službu za akční cenu.
Pochybit může každý, ale je potřeba uznat chybu.
Žádáme pana Vrzáka o hodnověrné a relevantní doložení svého tvrzení, což se doposud bohužel nestalo. V případě pochybení se naše společnost k celé záležitosti samozřejmě postaví čelem.
Dobrý den
Posílám prtscr SMS. Doufám, že to bude stačit.
Jinak mohu doposlat kompletní SMS komunikaci
Děkujeme stranám za poskytnuté vyjádření.
Z SMS zprávy, kterou zaslal spotřebitel, vyplývá, že mu byly nabídnuty termíny 1. 4. a 29. 4., přičemž není uvedeno, že by byl mezi termíny rozdíl. Zároveň se však jedná o jednu zprávu z komunikace, která může být ovlivněna dalším kontextem.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.
Vážená redakce dTestu, věříme, že před vynášením podobných unáhlených soudů se alespoň seznámíte s pravidly akce, na kterou se odkazujeme. Zbytečně tím uvádíte spotřebitele v omyl a stavíte podnikatele do negativní role. Předpokládáme, že máte fungovat jako "soudce" nestranný.
Dosud nebylo hodnověrně doloženo, že pan Vrzák vůbec objednával odzimování za akční cenu - to je podstatné. Prosíme ho tedy o doložení skutečnosti, že tak učinil nebo že mu to bylo výslovně nabídnuto v jakékoli komunikaci, pak lze k tomu zaujmout odpovídající postoj. Přiložená SMS pouze dokazuje nabídku dat s volnými termíny, nikoliv to, s jakou slevou v nich bude služba provedena. Děkujeme panu Vrzákovi za doplnění. Může tak učinit i pohodlněji přes naši adresu mountfield@mountfield.cz, kde se mu můžeme věnovat operativněji a individuálně. Způsob řešení prostřednictvím webových stránek dTestu bohužel s ohledem na několik zaznamenaných negativních zkušeností s poskytnutím informací, se kterými se z právního hlediska neztotožňujeme, považujeme věci, která by byla evidentně již dávno vyřešena, za takřka nepřínosný.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Od samého počátku uvádíme, že uvedené platí pro případ, že "byla objednána služba se slevou..." či "...pokud by spotřebitel objednal zazimování a odzimování za zvýhodněnou cenu...", neboť se nejedná o jednoznačný skutkový stav. Nevynášíme tedy unáhlené soudy - i v posledním vyjádření jsme uvedli, že přiložená SMS zpráva "může být ovlivněna dalším kontextem".
Naše stanovisko je stále neměnné - jestliže bylo objednáno odzimování za zvýhodněnou cenu, ale nabídnutý termín nebyl v souladu s podmínkami akce, může spotřebitel slevu požadovat. Pokud však byl tento termín objednán bez závislosti na akci, spotřebitel by slevu požadovat nemohl, neboť nebyly naplněny podmínky akce.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat a případně informovat o dalším vývoji.
V návaznosti na požadavek dodavatele zaslána celá SMS komunikace na požadovaný e-mail.
Bohužel není možné zde přidat více příloh současně
Pokud chce dTest též poslat kompletní komunikaci, prosím o e-mail.
Děkujeme spotřebiteli za poskytnuté vyjádření.
Má-li spotřebitel zájem, může komunikaci zaslat rovněž na e-mail vasestiznosti@dtest.cz. Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby po obdržení reakce od společnosti mohl informovat o vývoji stížnosti.