Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 8 |
Kupující si nevyzvedl svůj balíček. Vinted mi poslal zprávu o tom že, se mi balík vrací a také mi poslali odkaz kde mohu sledovat balík. 14.4.2025 v 22:27 skončil balík v sorting room Sorting Central. Od té doby se ani nepohnul. Když jsem napsala na podporu Vintedu řekli mi že, je balík stále v přepravě. Pak byl balík manuálně stornován Vintedem ale mně stále balík nedorazil. Následně, se už v konverzaci s kupujícím neukazovala zpráva abych mohla potvrdit že ,se mi balík vrátil. Jediné co tam bylo, že můžu předmět nahrát znova. Pokaždé co jsem napsala na vinted kde se balík nachází, mi poslali sledovací číslo které nefungovalo. Po uběhnutí lhůty 25 dní. Balík furt nedorazil. Když jsem šla zažádat o vrácení peněz. Žádost nešla ani odeslat. Psala jsem i kupujícímu jestli mu přišli peníze. Jeho odpověď byla že, mu žadné peníze stále nepřišli.
The North Face dámská bunda růžové barvy velikosti S
Prosím o celkové vrácení peněz za ztracenou zásilku.
|
Tweet |
V minulosti byla provozovatelem platformy vinted.cz společnost Vinted s.r.o., která je nyní v likvidaci. V aktuálních obchodních podmínkách je uvedena společnost Vinted, UAB, se sídlem v Litvě. Obchodní podmínky sice odkazují na pobočky, nicméně s ohledem na to, že česká společnost vstoupila do likvidace, je vhodné se obracet na společnost Vinted, UAB. Z toho důvodu jsme na ni stížnost přeřadili.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud dojde ke sporu ohledně ztráty nebo poškození předmětu během přepravy, budou informace poskytnuté společností Vinted Go nebo dopravcem považovány za správné, pokud společnosti před dokončením Transakce neposkytne spotřebitel důkazy o opaku. Pokud byl předmět zabalen správně, ale došlo ke ztrátě nebo poškození zásilky při přepravě, obdrží prodávající od společnosti Vinted finanční náhradu za ztrátu nebo škodu, a tato částka může záviset na tom, který dopravce byl použit.
Výše zmíněné platí v případě tzv. předplacené přepravy. Pokud bude k odeslání předmětu zakoupeného na stránkách použit jiný způsob než předplacená přeprava, prodávající nese odpovědnost za ztracené nebo poškozené předměty a za nárokování finanční náhrady přímo od přepravce.
Jestliže jsou uvedené podmínky (u předplacené přepravy) splněny, má společnost povinnost náhradu dle obchodních podmínek poskytnout.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Litvě), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz