Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Ve středu večer jsem si objednala boty Superstar z oficiálního e-shopu. Jedná se o boty s personalizovaným obsahem (text na botě). Zadala jsem kartu, potvrdila a čekala na potvrzení o zaplacení. Místo toho se objevila bílá stránka, na které se točilo kolečko. Po delší době, kdy se kolečko stále točilo, jsem se tlačítkem zpět vrátila do košíku, kde boty stále “visely”. Znovu jsem vyplnila údaje o kartě v domnění, že platba neprošla (nic neobvyklého, stane se). Adidas nemá nastaveno dvoufázové ověření platby, takže do banky za účelem potvrzení platby vás nepřesměruje. Druhé zadání karty vyšlo, stránka potvrdila zaplacení. Po nějaké době jsem s hrůzou zjistila, že objednávky mám dvě se dvěma strženými platbami. Lhůtu na storno (dostanete 15 minut) jsem bohužel prošvihla. Hned ráno začínám situaci řešit, v 7:00 má začít fungovat chat. Nefunguje. Nefunguje až do 8:00, kdy volám na zákaznický servis. Pracovnice mne informuje, že je to personalizovaná objednávka a pravděpodobně už na ní během noci někdo pracuje. Platba je stále nezaúčtována (mám potvrzeno od banky), žádám tedy o pomoc s vyřešením, jestli nemůže být jedna platba stornována. Pracovnice mne informuje, že mají výpadek finančního systému, takže se podívat nemůže. Ano, kvůli vašemu výpadku stránek den předtím mám dvoje boty. Systémy Adidasu padají, zdá se, bohužel častěji. Prý musím čekat, může to trvat celý den. Napíše mi mail, jak se situaci podařilo/nepodařilo vyřešit. Čekám do pěti do odpoledne, poté volám znovu. Jiná pracovnice, ochotná a chápavá se podivuje, že mi kolegyně žádný mail neposlala (spam a vše jiné zkontrolováno, mail nemám). Zároveň mi bohužel sděluje, že se již do systému nedostane, aby zkusila pomoci, že je škoda, že jsem nezavolala dříve (volala!! A poté dle instrukcí čekala!!). Předchozí zaměstnankyně prý můj problém předala výše, ale nemá mi nic slibovat, že záleží na skladu. Budu informována mailem, jak se situace vyřešila. Informována jsem byla. Dnes mi přišla automatická zpráva o odeslání obou objednávek. Zákaznický servis mne opět neinformoval o ničem. Takže mám místo jedněch vysněných bot dvoje za cenu dvou a hořkou zkušenost k tomu.
Situaci jsem řešila také přes oficiální chat, bylo mi doporučeno jednu objednávku nepřevzít. Přepis této konverzace mám stažený, kdyby bylo potřeba doložit.
Vzpomínám na konec roku 2017, kdy Adidas na e-shopu uvedl chybně ceny (EUR částky byly uvedeny v CZK). Objednávky byly hromadně rušeny, protože “zákazník si mohl být vědom, že je cena zjevně chybná, a v tomto případě firma dodat výrobek nemusí.” V mém případě je jasné, že se taktéž jedná o zjevnou chybu. Ale obráceným směrem Adidasu tento morální kodex už tolik nevoní, zdá se. Předem děkuji za případnou odpověď.
bota Adidas Superstar White customize
Ráda bych dostala zpět peníze za jednu z objednávek
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Dle § 1837 písm. d) OZ platí, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
V tomto případě však došlo ke zdvojení objednávky z důvodu chyby stránek či systému společnosti, o čemž spotřebitelka společnost ihned informovala. Společnost tedy musela vědět, že spotřebitelka neměla v úmyslu učinit dvě objednávky na stejný produkt a proto se domníváme, že by měla mít spotřebitelka právo na odstoupení od smlouvy ohledně duplicitní objednávky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.