Společnost


J&L Industries s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

77.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (7 z 9)

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#81958Nevrácení částky za zboží v zákonné lhůtě

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2025, před 3 dny

David Bouší

Znění stížnosti

Dne 5. dubna jsem přes web iphonarna.cz koupil a zaplatil produkt Iphone 15 Pro White, který jsem posléze 9. dubna obdržel přes služby Zásilkovny. Ihned tento den jsem vykomunikoval s technickým supportem že se stavem zboží nejsem spokojen a o den později po nechvalitebné komunikaci s prodejcem jsem oznámil že zboží vrátím zpět.


Dnne 17. 4. 2025 jsem odeslal zboží v rámci zákonného odstoupení od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku. Zboží měl prodejce u sebe nejpozději dne 25. 4. 2025, jak dokládá jimi vystavená opravná faktura.Dle § 1832 občanského zákoníku byli povinni vrátit mi kupní cenu ve výši 20 289 Kč nejpozději do 14 kalendářních dnů od obdržení zboží, tedy do 9. 5. 2025. Tato lhůta již uplynula a peníze mi dosud nebyly vráceny.


Produkt

Iphone 14 Pro White


Požadované řešení

Řešením, jak bylo jasně vyrozuměno s obchodem je vrácení plné částky za zboží, které bylo vráceno do 14 dnů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2025 15:24, před 19 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti J&L Industries s.r.o., Štefánikova 111/42, Brno 612 00. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Je také možné transakci reklamovat u své banky, kde s pomocí chargebacku lze za určitých podmínek získat peníze zpět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.