Společnost


Top Zámečník 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:12
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 14)

#81962Předražená služba zabouchnutých dveří

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2025, před 3 dny

Simona Kusá Kusá

Znění stížnosti

Dne 11. 5. 2025 (nedele) kolem 14 hod jsme si s manželem nešťastně zabouchli bezpečnostní dveře (nebyly zamčené, pouze zabouchnuté). Telefonicky jsme kontaktovali firmu TOP ZÁMEČNÍK 24 s.r.o. na čísle uvedeném na jejich webových stránkách, kde je uveden pouze kontakt na dispečink. Dispečer nám přislíbil, že technik dorazí do 20 minut, avšak zámečník přijel až po přibližně jedné hodině. Manžel se ještě před otevřením dveří dotázal na cenu, a zámečník mu sdělil, že služba stojí 3 100 Kč. Zároveň mu byla předložena faktura k podpisu, kterou bohužel manžel podepsal bez důkladného přečtení celkové částky, v domnění, že se cena shoduje s ústně sdělenou informací (což zpětně uznává jako chybu).Po otevření dveří zámečník oznámil, že celková cena služby činí 6 861 Kč. Tato částka neodpovídá předchozí domluvě, ani běžným tržním cenám za obdobnou službu (běžně cca 1 500–2 500 Kč ve dne, 3 000–5 000 Kč v noci nebo o víkendu). Manžel požadovanou částku uhradil v hotovosti.Je nutné doplnit, že samotné otevření dveří trvalo pouze několik sekund, přičemž celková doba poskytnutí služby včetně vystavení faktury nepřesáhla 10 minut.Dále upozorňuji, že společnost se na internetu prezentuje jako "levný zámečník", což je v přímém rozporu s konečně účtovanou cenou za základní úkon, který trval jen několik minut.
Ještě téhož dne (11. 5.) kontaktoval manžel znovu dispečink se žádostí o reklamaci částky. Bylo mu sděleno, aby zavolal v pondělí 12. 5. po 8. hodině, kdy bude přítomen majitel společnosti. Po vysvětlení situace majitel přislíbil, že vrátí polovinu částky, a požádal manžela, aby mu vše sepsal do e-mailu a uvedl číslo účtu pro vrácení peněz.E-mail s reklamací a žádostí o vrácení části částky byl odeslán dne 12. 5. 2025 – firma však do dnešního dne nijak nereagovala. Při dalších pokusech o telefonický kontakt nám bylo opětovně sděleno, že se nám majitel ozve. Ten se však ani k datu 19. 5. 2025 neozval a na žádné pokusy o komunikaci nereaguje.


Požadované řešení

Vrácení části peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.5.2025 16:27, před 17 hodinami

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.

Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.

Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.