Společnost


UNI HOBBY, a.s.

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (16 z 21)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 3 hodnocení od spotřebitelů help

#81964Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

28 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2025, před 28 dny

Libor Tučný

Znění stížnosti

Dobrý den, chci podat podnět k šetření. Jedná se o reklamaci
kultivátoru, kdy došlo po cca 14 dnech k prasknutí skříně převodovky.
Prodejce Unihobby jej prý zaslal servisu, který se vyjádřil, že jsem jej
nepoužil správně a poškodil. Já argumentuji tím, že jsem nedělal nic, co
by bylo proti funkci. Dovoluji si tvrdit, dle principu 1/2 roční záruky
kvality, která předpokládá, že skrytá vada skříně již byla při koupi, tudíž
mám právo na řešení odstoupením. Naopak nelze zamítnout. Děkuji za
rychlé řešení. Přikládám dokumenty. Tučný


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2025 09:21, před 21 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.5.2025 11:51, před 21 dny

Hezký den,

Prověřovali jsme situaci s prodejnou.
Naše stanovisko je neměnné. Se strojem bylo zacházeno tak, jak nemělo. Zahradní kultivátor se používá již do připravené půdy.
První stroj byl užíván a zničen takovým způsobem, že se převodovka celá rozervala. Načež byl zakoupen zákazníkem stejný produkt znovu.
Zákazník psal i na naše hlavní informace a obdržel odpověď:
Dobrý den pane Tučný,
dostala se ke mě Vaše stížnost na postup při řešení Vaší reklamace.
Dovolte mi abych reagoval.
Tyto kultivátory zn. VeGA prodáváme u nás asi od roku 2021 a prodáme u nás na pobočce ročně asi 15 ks. Máme 10 prodejen, takže se bavíme celkem o prodaných nějakých +/- 500 kusech.
Věřte, že kdyby byla vada ve výrobku, jak Vy popisujete, tak by jsme podobných reklamací řešili mnohem více, ale vězte, že neřešíme.
Nerozumím ani Vašemu postupu, proč jste si tedy zakoupil ten samý výrobek, když jste tento reklamoval a reklamace Vám nebyla uznána.
Reklamaci číslo 250252 Vám zamítáme a k reklamaci č.250276 ze dne 16.5.2025, ke které jste údajně poskytl i nějaké video a reklamujete, že stroj nejde do záběru, se Vám v zákonné lhůtě vyjádříme.

S pozdravem
UNI HOBBY, a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.5.2025 14:07, před 21 dny


Libor Tučný

Definice kultivátoru:
Kultivátor je zařízení, které se používá k rozrušení a kypření půdy. Často se označuje jako rotavátor. Slouží k přípravě záhonů, odstranění plevele a zapracování hnojiv.
Jak bych jej musel použít, abych jej za 14 dní byl takto fatálně zničit?
Od tohoto stroje očekávám nějakou funkci.
Vytýkali by jste u obuvi, že v ní chodím?
Směšné!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2025 13:23, před 15 dny

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

I nadále stojíme za původním vyjádřením - v případě, že dojde k projevu vady v prvním roce, musí být zamítnutí odborně odůvodněno, aby byla vyvrácena tzv. domněnka vadnosti. Jestliže společnost zamítla reklamaci řádně (tedy s doložením odborného odůvodnění), jednala pravděpodobně v souladu se zákonem.

Protože společnost trvá na svém stanovisku, které označila za neměnné, přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl uvést, zda využije některého z alternativních řešení (např. zahájení mimosoudního řešení sporu při ČOI). V opačném případě žádáme o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.