Počet nahlášených stížností: | 395 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 4 |
do emailu mi přišlo oznámení o nákupu a následné potvrzení objednávky:
Vážený zákazníku,
Dovolujeme si Vás tímto informovat, že jsme akceptovali Vaši objednávku níže uvedeného produktu a nyní připravujeme balíček se zbožím. V následujících 5 pracovních dnech Vám vybraný dopravce (Zásilkovna, Česká pošta) bude doručovat objednané zboží, a to na adresu uvedenou do objednávky, případně na výdejní místo dopravce.V předchozím e-mailu jste obdržel/a obchodní podmínky, které jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy na níže uvedené zboží.
Zákazník ***
Objednané zboží: ŽenŠen Energy+
Detail objednaného zboží naleznete v potvrzení doručení Vaší objednávky.
neobjednané zboží: Číslo a název výrobku Cena 2106 - ŽenŠen Energy měsíční zásoba 0.00 Kč Poštovné a balné 49.00 Kč Cena platby 0.00 Kč Celkem 49.00 Kč
Stížnost na zaslání neobjednaného zboží, porušení legislativy a požadavek na odstranění z databáze
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.
V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zároveň platí, že od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 2 písm. c zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je však třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Korespondenční adresou uvedenou na webových stránkách společnosti je: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz. Doporučujeme tak spotřebiteli smlouvu vypovědět v písemné formě na adresu uvedenou výše, a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Zároveň platí, že při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Miškoviči,
děkujeme Vám za zaslaný podnět.
Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela dne 17.5.2025 objednávku ročního balení produktu ŽenŠen Energy+, která byla zaslána prostřednictvím našich webových stránek. Na základě této objednávky byl produkt odeslán na Vaši adresu, s termínem doručení okolo 19.5.2025. Objednávku jsme připraveni kdykoliv doložit. Uvádíte, že jste si žádný produkt neobjednal. V našich obchodních podmínkách jasně deklarujeme, že objednávku může učinit pouze osoba starší 18 let a to výhradně vlastním jménem, tj. sama za sebe. Jestliže Vaším jménem vyplnila objednávku cizí osoba, došlo tak k výraznému porušení našich obchodních podmínek. Vzhledem k tomu, že produkt byl již vyexpedován, jako doporučená zásilka, nepřebírejte ji na poště - pokud jste tak již neučinil. Pokud jste zásilku již převzal, kontaktujte mne, prosím, na emailové adrese marta@naturamed.cz a domluvíme se na bezplatném vrácení pomocí tzv. odpovědního předtisku.
Na závěr mi dovolte Vás informovat, že zákaznický účet byl k dnešnímu dni zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.