Společnost


RUCKZUCK - WIK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#81978Neodpovídající design interiérových dveří značky Erkádo

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

16 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.05.2025, před 17 dny

Simona Petrušková

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s žádostí o pomoc při řešení reklamace interiérových dveří zakoupených ve firmě RUCKZUCK - WIK s.r.o.. .

Dveře, které mi byly doručeny, zcela neodpovídají vzhledu, který jsem si objednala. Při výběru jsem výslovně ukázala fotografii konkrétního modelu, který má rovný povrch s vrytými rustikálními detaily – bez jakýchkoliv vystouplých rámů nebo členění. Dveře, které mi byly doručeny, však mají úplně jiný design – členěný deskami a rámovou konstrukcí.

Při výběru jsem byla v prodejně osobně, spolu s mou maminkou, která může dosvědčit, že:
• jsme jasně popsaly, jaké dveře chceme,
• jsme ukázaly konkrétní fotografii modelu, podle které jsme objednávaly,
• a že nás nikdo nijak neupozornil, že dveře budou ve výsledku vypadat jinak, ani nevysvětlil význam označení “falcové”.

Navíc jsem při výběru srovnávala více modelů od stejné značky (Erkádo) a u jiného modelu byly na ilustračním obrázku jasně zobrazené deskové prvky. U modelu, který jsem si vybrala, desky na ilustračním obrázku zobrazené nebyly, což mě utvrdilo v tom, že se jedná o rovný typ dveří s rustikálním frézováním. O to víc mě překvapilo, že mi byl doručen zcela jiný vzhled. Dále tyto dveře neměli vystavené na prodejně, ani nám neukazovali žádný jiný další obrázek k tomuto modelu.

Reklamaci jsem již podala, ale byla zamítnuta s odůvodněním, že jsem si objednala “falcové” dveře, že je to na objednávce s mým podpisem. S tímto postupem zásadně nesouhlasím, jelikož jsem to nebyla upozorněna a ani jsme s mamkou nevěděli co slovo falcové znamená a nebyla o tom vůbec řeč.

Zárověň jsme dveře dle našich představ vybírali s prodavačem minimálně 3 hodiny, měyi jsme dva návrhy stejné značky 1 návrh byla béžový a 2 byla dub. U 1 jsme si vybrali Nemezja 11 a 12 a 2 Nemezja 7 a 8, neříkala jsem čísla, ale jasně jsem ukazovala na obrázky a i mamka si to pamatuje. My si vybraly 2 ale čísla Nemezja byli špatně, ale já si toho nevšimla, jelikož jsem prodavači bezpečně věřila.
Četla jsem i v recenzích, že pozornost prodavačů je špatná a že nejednou spletli něco v objednávce, ale kvůli tomu stížnost nepodávám, jen tím chci poukázat na to, že prodavači zde nenaslouchají zákazníkovi a chtějí jen prodat.

Zasílám v příloze dveře, které jsem si objednala, jiný model pro srovnání, reálné fotografie dveří, odpověď obchodu a podepsanou objednávku.

Děkuji za pomoc při mimosoudním řešení sporu.

S pozdravem
Simona Petrušková


Produkt

Značka Erkádo, model Nemezja


Požadované řešení

Na základě těchto skutečností považuji zamítnutí reklamace za neoprávněné a požaduji:
• dodání správného modelu dveří, který odpovídá vzhledu na fotografii, podle níž jsem objednávala,
• nebo výměnu za jiný model, který si nově vyberu ze sortimentu dané firmy (ve stejném dekoru kvůli již namontovaným obložkám),
• případně vrácení peněz nebo poskytnutí slevy/kompenzace za způsobené komplikace, časovou ztrátu a prodloužení stěhování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2025 13:53, před 9 dny

Nejsme si jisti, zda byla v popsané situaci mezi spotřebitelem a podnikatelem uzavřena kupní smlouva, nebo smlouva o dílo. V obou případech však platí, že pokud doručené dveře neodpovídají objednávce, má spotřebitel právo je reklamovat.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku (pro zboží zakoupené před 6. 1. 2023 v průběhu šesti měsíců) od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, resp. § 2161 odst. 2 občanského zákoníku ve znění před novelou ze dne 6. 1. 2023). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.