Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 15 |
Stále v řešení: | 15 |
U výše jmenované společnosti jsem si objednala a zaplatila (11 294,36 Kč) síť proti hmyzu na balkonové dveře. Síť mi byla dne 7.3.2025 namontována. Bohužel, s neodstranitelnou závadou. 11.3.2025 technik této společnosti síť demontoval a protože neměl u sebe reklamační tiskopis, reklamaci napsal na Protokol o předání, kde uvedl, že je to reklamace a uvedl, že byla síťka špatně zaměřená. Společnost VOLITA GROUP CZ a.s. vůbec na reklamaci nereagovala.
A protože nebyla dodržena lhůta vyřízení reklamace v zákonné lhůtě, rozhodla jsem se uplatnit právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny.
Toto jsem odeslala společnosti VOLITA GROUP CZ a.s. prostřednictvým datové schránky dne 13.4.2025.
Zmíněná společnost mi do dnešního dne neodpověděla, vůbec se k mé záležitosti nevyjádřila.
Co více bych měla udělat abych dostala své peníze zpět?
V Příloze přikládám fa za Plissé síť, dopis společnosti, reklamaci vystavenou technikem společnosti a potvrzení o odeslání zprávy prostřednictvým Datové schránky.
Síť Plissé proti hmyzu, č. fa 2025601
Jednoznačně požaduji vrácení celé částky, nemám po této zkušenosti žádnou důvěru v tento produkt a také ve společnost VOLITA GROUP CZ a.s.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.