Společnost


Fortegra Europe Insurance Company Limited, pobočka Česká republika

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#81998Neplnění škodní události

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

27 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2025, před 27 dny

Pavel Říha

Znění stížnosti

Dobrý den,

mám velmi špatný pocit z plnění škodné události u této pojišťovny. U mého vozu VW Sharan rv.2014 došlo k poškození spojky. Celou záležitost jsem tedy začal řešit s naším prodejce, u kterého byl vůz
před dvěma lety zakoupen a bylo k němu za nemalý poplatek dokoupeno pojištění závad navíc. Pojišťovna uznala jen menší část opravy s vysvětlením, že na další se již pojištění nevztahuje.

Viz následující text:

Pojištění se nevztahuje na jakékoliv škody na nekrytých součástkách vzniklé v důsledku selhání krytých
součástek a škody na krytých součástkách způsobené selháním nekrytých součástek. Pro vysvětlení: Spojkové ložisko (krytá součástka)
poškodilo lamelu spojky (nekrytá součástka) a lamela způsobila následné poškození součástek.

Pokud tedy tomu rozumím dobře, tak když krytá součástka poškodí ty nekryté, tak pojišťovna zaplatí pouze krytou součástku a zbytek jí nezajímá. Ale v opačném případě, pokud nekrytá součástka poškodí ty kryté, tak nezaplatí nic.
Jde tedy z mého pohledu o klasický podvod na neznalých kupujících zánovního vozu, kteří tomu úplně nerozumí. Jde jen o to, vytáhnout z lidí peníze a potom, když už náhodou dojde na pojistné plnění, tak to zamést z co nejmenším
krytím.


Produkt

Jedná se o výměnu spojky na vozidle Sharan rv. 2014.


Požadované řešení

Celá oprava bude stát dle vyjádření servisu 17 tisíc korun. A protože závada vznikla poškozením kryté součástky, která následně poškodila ty ostatní, tak by měla být celá hrazena pojišťovnou.
Nevím, jak mám ale dál reagovat. Servis mi vůz nevydá, dokud opravu nezaplatím a já nesouhlasím s vyjádřením pojišťovny.
Děkuji za pomoc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2025 12:31, před 22 dny

Obecně platí, že pokud byly splněny veškeré podmínky, mělo by být pojistné plnění řádně a včas vyplaceno.

Jestliže pojištěný není spokojen s řešením své pojistné události, měl by se primárně se stížností obrátit přímo na svoji pojišťovnu. Ve stížnosti adresované pojišťovně je vhodné sdělit svůj nesouhlas se způsobem vyřízení pojistné události a případně požádat o nové šetření této události.

Subjekty věcně příslušnými k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z tohoto pojištění jsou Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz, a Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, www.ombudsmancap.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.