Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:242
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 242)

#82009URGENTNÍ REKLAMACE - změna hotelu, odlet za 5 dní

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2025, před 25 dny

Lucie Kotlárová

Znění stížnosti

Vážení,



dne 20.5.2025 jsem si prostřednictvím vaší cestovní kanceláře DER Touristik CZ a.s. objednala a zaplatila zájezd na Kapverdy – Sal v termínu od 27.5.2025-3.6.2025, včetně ubytování v hotelu RIU FUNANA.



Obdržel/a jsem od vás potvrzení rezervace, vouchery na ubytování a letenky. Dne 21.5.2025 jste mě však telefonicky kontaktovali s informací, že původní hotel je údajně plně obsazen, a nabídli jste mi alternativní ubytování – ovšem za vyšší cenu.

Tuto změnu považuji za podstatné porušení smlouvy o zájezdu dle občanského zákoníku, neboť jsem uzavřela platnou smlouvu, jejímž plněním je mimo jiné právě ubytování v konkrétním hotelu. Zároveň upozorňuji, že tento hotel byl stále nabízen na vašich stránkách jako volný, což vzbuzuje pochybnosti o pravdivosti sdělené informace.



Žádám vás důrazně o:

zajištění ubytování v původně objednaném hotelu bez doplatku,
nebo
poskytnutí náhradního ubytování v jakémkoliv jiném hotelu v síti RIU ve stejné či vyšší kvalitě, rovněž bez doplatku z mé strany.


Vzhledem k tomu, že odlet mám naplánován již za 5 dní, konkrétně dne 27.5.2025, žádám o okamžité řešení situace a písemné potvrzení řešení bez zbytečného odkladu.

V případě, že nebude sjednána náprava, budu nucena obrátit se na Českou obchodní inspekci a podniknout další právní kroky k ochraně svých práv.

Nikdo nám nereaguje na e-maily, na lince nám nikdo nedokáže odpovědět....


Děkuji za rychlou reakci.



S pozdravem,



Lucie Kotlárová

Číslo zájezdu / rezervace – ***


Produkt

URGENTNÍ REKLAMACE - změna hotelu, odlet za 5 dní, žádná reakce na zprávy


Požadované řešení

zajištění ubytování v původně objednaném hotelu bez doplatku,
nebo
poskytnutí náhradního ubytování v jakémkoliv jiném hotelu v síti RIU ve stejné či vyšší kvalitě, rovněž bez doplatku z mé strany


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2025 15:19, před 19 dny

Obecně platí, že mezi rezervací zájezdu a uzavřením smlouvy se cena zájezdu může měnit. Poté, co však již bude zájezd rezervován a bude včas zaplacena záloha a odeslána smlouva o zájezdu, je možné cenu změnit jen ze zákonem stanovených důvodů uvedených v § 2530 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Podle § 2531 odst. 1 občanského zákoníku může pořadatel závazek ze smlouvy změnit, pokud si tuto možnost ve smlouvě ujednal, jedná se o nevýznamnou změnu a tuto změnu zákazníkovi sdělí jasným a srozumitelným způsobem v textové podobě. Výhradu práva změny je přitom v praxi možné učinit zejména v nabídce, všeobecných obchodních podmínkách nebo v textu smlouvy.

Odst. 2 tohoto ustanovení pak stanovuje, co je významnou změnou. V tomto případě však podle komentáře k občanskému zákoníku není třeba si právo změny vyhradit.

Uvedené změny se v popsaném případě týkají tzv. hlavních náležitostí zájezdu, které upravuje § 2527 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle § 2531 odst. 2 občanského zákoníku pak platí, že pokud vnější okolnosti nutí pořadatele podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu uvedených v § 2527, může zákazník návrh přijmout nebo může odstoupit od smlouvy ve lhůtě podle smlouvy, aniž by musel hradit odstupné za předčasné ukončení závazku. Lhůta pro odstoupení nesmí být kratší než pět dnů a musí skončit před zahájením zájezdu. Neodstoupí-li zákazník od smlouvy v určené lhůtě, platí, že se změnou ceny zájezdu souhlasí.

Ustanovení § 2531 odst. 3 občanského zákoníku pak stanoví, že pořadatel oznámí zákazníkovi společně s předložením návrhu na změnu závazku podle odstavce 2 jasným, srozumitelným a zřetelným způsobem a bez zbytečného odkladu informace zaznamenané v textové podobě, a to mimo jiné dopad navrhovaných změn na cenu zájezdu.

Jestliže měl daný hotel plné kapacity a cestovní kancelář o této informaci věděla, neměla hotel dále nabízet. V opačném případě by se mohlo jednat ze strany společnosti o nekalou obchodní praktiku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.