Společnost


Rerum Finance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

76.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (10 z 13)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 5 hodnocení od spotřebitelů help

#82014Splátkový kalendář

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2025, před 11 dny

Michaela Novotná Novotná

Znění stížnosti

Dobrý den,
Mam spotřebitelský úvěr u společnosti Rerum. Bohužel jsem se dostala do tíživé životní situace a prosila jsem společnost o splátkový kalendář. Bohužel společnost tuto možnost zamítá. Nemam ani na úroky které činí už přes 23000,-. Společnost vyvíjí velký nátlak bohužel ale ja ty peníze nemam a na prosby nebo možnost splátkové kalendáře nereaguji.


Produkt

Spotřebitelský úvěr


Požadované řešení

Moc prosím a žádám společnost o splátkový kalendář


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2025 14:24, před 6 dny

Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitel požádal o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude mu vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.

Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."

Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.5.2025 08:32, před 5 dny

Naše společnost poskytuje jednorázové půjčky krátkodobého charakteru se splatností 5 až 30 dní. Nejedná se tedy o splátkový produkt. Pro případ, že se klient dostane do situace, kdy není schopen ve smluveném termínu uhradit celou půjčku, může využít možnosti odkladu data splatnosti o dalších 30 dnů s tím, že uhradí pouze tzv. "minimální částku". V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že budou nadále účtovány úroky za jistinu, která nebyla splacena. Jsme přesvědčení, že všechny podmínky uvádíme jasně a transparentně, každý zájemce o půjčku je s nimi seznámen ještě před uzavřením smlouvy a že ze strany naší společnosti nedošlo v tomto případě k žádnému pochybení. Přesto chápeme, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace, a proto se vždy snažíme najít nějaké řešení. Tak je tomu i v tomto případě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.