Společnost


Vzácné kovy Praha a.s.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

16.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 6)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82019Nedodání mincí a nevrácená záloha za mince

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2025, před 11 dny

Tomáš Sacher

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 21.10.2022 jsem zaplatil společnosti zlatý kocour, kterou následně převzala společnost Vzácné kovy Praha, a.s., zálohu na sadu zlatých dukátů s datumem emise v roce 2025. Vzhledem k tomu, že emise byla ČNB zrušena, požadoval jsem navrácení zálohy, avšak společnost semnou nekomunikuje a nelze se domoci vratky ani se se společností spojit. Proto se obracím na vás, zda-li byste mi, prosím, pomohli záležitost řešit.

Děkuji T. Sacher


Produkt

Sada zlatých dukátů s emisí v roce 2025.


Požadované řešení

Navrácení zálohy ve výši 10.000 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2025 14:48, před 5 dny

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení.

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Vzácné kovy Praha a.s., Vojtěšská 211/6, 11000 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.