Společnost


Internet Patro.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 3)

#82029Nevrácení peněz z uznané reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2025, před 25 dny

Martin Tahotný

Znění stížnosti

Dne 26. 3. 2025 jsem u daného obchodníka uplatnil reklamaci vadného zboží. Obchodník reklamaci oficiálně vyřídil až po mé urgenci dne 7. 5. 2025 s tím, že mi budou vráceny peníze.

K dnešnímu dni (23. 5. 2025), tedy 16 dní po uznání reklamace, mi však dosud žádná částka vrácena nebyla. na první urgenci reagovali omluvou další urgence zůstávají bez odezvy.



Prosím o pomoct při řešení nastalé situace.

Děkuji


Produkt

800091408 CARNEO Phoenix HR+ Ultra thin stříbrné v hodnotě 1899,-+ poětovné


Požadované řešení

vrácení peněz z uznané reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2025 15:09, před 21 dny

V popsaném případě byla reklamace vyřízena odstoupením od smlouvy. Prodávající má tak povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky.

V opačném případě se z jeho strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla: Internet Patro.cz s.r.o., třída Tomáše Bati 269, 76001 Zlín. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.