Společnost


Autoškola Peml Pavel s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#82037Ignorace individuálních potřeb, diskriminační přístup

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2025, před 7 dny

Ladislav Fencl

Znění stížnosti

Jsem od narození na invalidním vozíku, nejsem po úraze. Po pečlivém lékařském posouzení jsem obdržel doporučení k výuce v autoškole, která disponuje vozidlem se specifickými úpravami. Můj sen je řídit své vlastní auto, což pro mě znamená velký krok k nezávislosti.

Autoškolu Peml jsem kontaktoval, protože nabízela úpravy pro osoby s postižením. Místo vstřícného přístupu jsem se však setkal s naprostým nepochopením a neprofesionalitou.

Instruktor mě při první schůzce posadil do velké dodávky upravené pro kvadruplegiky. Vozidlo mělo ovládání plynu na levou ruku, která je u mě zasažená DMO více než pravá – nebyl tedy zvolen vhodný typ vozidla. Navíc vůz byl zabrzděný, měl velká kola a volant byl extrémně těžký – což by bylo obtížné i pro zdravého člověka, natož pro někoho s postižením. Neseděl jsem ve svém vozíku, ale na široké sedačce bez opory. Po pár vteřinách instruktor vyvodil, že “tohle stačí” a začal bez jakéhokoliv odborného podkladu tvrdit, že zřejmě nemám prostorové vnímání a kvůli tomu bych se “nedokázal držet v pruhu”.

Vrchol nastal, když mě požádal, abych sám na mechanickém vozíku vyjel prudký kopec ke vstupu do jejich penzionu, kde sídlí autoškola. Když jsem zaváhal – protože z minulosti mám špatné zkušenosti s pády – zhodnotil to tak, že “nemám rychlé myšlení”.

Celý přístup byl od začátku necitlivý, technicky nepřipravený, a zcela ignoroval specifika mé diagnózy. Místo hledání řešení jsem se setkal s odmítnutím, předsudky a nevhodnými komentáři.

Mrzí mě, že se člověk s handicapem musí potýkat s takovým přístupem – a to od zařízení, které by mělo být profesionálně připraveno právě na výuku lidí s různými omezeními.


Produkt

Jedná se o nabídku výuky a výcviku k získání řidičského oprávnění skupiny B pro osoby se zdravotním postižením. Autoškola Peml inzeruje, že disponuje upraveným vozidlem pro handicapované. Po mém kontaktování a osobní návštěvě ale došlo k nevhodnému, necitlivému a diskriminačnímu přístupu ze strany instruktora. Autoškola zcela ignorovala mé konkrétní potřeby a bez odborného vyšetření zpochybnila moji způsobilost na základě povrchních dojmů. Instruktor mě nevhodně testoval v nevyhovujícím vozidle, odmítl další spolupráci a zpochybnil mé mentální schopnosti na základě toho, že jsem kvůli své diagnóze nezvládl prudký kopec na mechanickém vozíku.


Požadované řešení

Požaduji, aby autoškola změnila způsob prvotního “ověřování způsobilosti”, aby nevycházel pouze z improvizovaných dojmů, ale z odborných posudků a dialogu s klientem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2025 14:40, před 5 dny

Společnost na svých stránkách uvádí, že poskytuje kurzy autoškoly pro tělesně postižené, jako jednu z výhod uvádí možnost výběru učitele a cvičného vozidla. Z toho lze usuzovat, že je možné zvolit vozidlo, které bude potřebám konkrétního spotřebitele vyhovovat nejvíce.

Jestliže spotřebitel podnikatele informoval o svých potřebách a autoškola potvrdila, že je schopna jim vyhovět, má povinnost služby poskytnout. V opačném případě je může spotřebitel reklamovat a požadovat jejich řádné poskytnutí, případně vrácení peněz.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.