Společnost


Ofigo, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#82051Neúměrně vysoký storno poplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

6 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2025, před 7 dny

Viktor Král

Znění stížnosti

Objednal jsem u Ofigo, s. r. o., službu „založení s. r. o. na klíč“. Dne 20.4.2025 jsem zaplatil 7970 Kč. Kvůli nemožnosti ověřit podpisy v zahraničí jsem 10. 5. 2025 objednávku zrušil. Firma souhlasila se stornem, ale oznámila, že z vracené částky jednostranně strhne 3 000 Kč bez DPH „za vynaložené náklady“.

Obchodní podmínky jen obecně uvádějí, že při zrušení „může být vrácená částka snížena o náklady“, konkrétní výši ani vzorec neobsahují. Opakovaně jsem e-mailem žádal rozpis nákladů (časová dotace, poplatky třetím stranám). Ofigo odpovídá, že „časové dotace a sazby nesděluje“ a částku mi již vrátí poníženou. Na moji poslední výzvu z 15. 5. 2025 firma vůbec nereagovala.

Považuji poplatek za nepřiměřený a netransparentní – reálné náklady (rezervace názvu 300 Kč, automaticky generované formuláře, čas od zaplacení k příjmu dokumentů) zjevně nedosahují 3 000 Kč. Prosím dTest o pomoc s mimosoudním řešením: požaduji buď detailní kalkulaci, nebo vrácení 2000 Kč ze storno poplatku.


Požadované řešení

vrácení storno poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2025 13:26, před 3 dny

Pokud obchodní podmínky nebo smlouva umožňují spotřebiteli smlouvu zrušit a zároveň stanoví, že v takovém případě může společnost požadovat úhradu účelně vynaložených nákladů (aniž by byla uvedena konkrétní částka), je společnost povinna prokázat, že požadovaná částka skutečně odpovídá těmto nákladům. Pokud je však ve smlouvě uvedena pevná částka za zrušení smlouvy, tato povinnost se neuplatní.

V případě, že smlouva nebo obchodní podmínky výslovně neupravují možnost jejího zrušení, nemá společnost povinnost účelně vynaložené náklady prokazovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.