Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Postřikovač v ceně 3.849,- Kč včetně baterie a nabíječky byl od počátku vadný /protékající náplň/ a byl 2x reklamován.
Prodejce dne 6.5.2025 reklamaci uznal a vrátil 1.480,- Kč jako cenu postřikovače s tím, že příslušenství (baterii a nabíječku) si musí kupující ponechat, protože vadné není.
Baterie a nabíječka v ceně 2.369,- Kč je samozřejmě kupujícímu k ničemu, protože se nedá bez postřikovače žádným způsobem využít.
Zahradní aku postřikovač XT Line XT 102940, baterie XT Line XT 102786E, nabíječka XT Line XT 102790
vrácení plné výše uhrazené kupní ceny 3.849,- Kč, t.j. doplacení částky 2.369,- Kč
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2169 občanského zákoníku platí, že nárok v rámci reklamace vybírá spotřebitel, přičemž primárně může požadovat odstranění vady. Podle své volby může požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Teprve v případě, že by daný nárok byl nepřiměřeně nákladný, může do výběru nároku zasáhnout podnikatel. Zároveň platí, že odstoupení od kupní smlouvy či slevu z ceny může spotřebitel požadovat až následně v zákonem vymezených situacích (například pokud prodávající odmítne vadu odstranit).
Pokud však dojde v rámci reklamace k odstoupení od smlouvy, odstupuje se ohledně celého zboží, nikoliv pouze od části, která je vadná. Pokud tedy baterie a nabíječka byly součástí balení, má spotřebitel právo na vrácení celé částky. Na vrácení celé částky by měl spotřebitel nárok také v případě, že by zboží bylo zakoupeno v rámci jedné objednávky, neboť by se jednalo o závislé smlouvy podle § 1727 OZ. Pokud by však bylo zboží zakoupeno v rámci samostatných objednávek, výše uvedené by se neuplatnilo.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.