Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 13 |
Stále v řešení: | 15 |
Dne 26.5. kolem poledne, si manžel zabouchnul klíče v autě, bohužel náhradní již několik let nemáme. Zavolala jsem Top Zámečník s tím, že mi bylo sděleno, že přijedou do 40 minut, po nahlášení značky, typu a roku výroby vozidla mi bylo sděleno, že cena bude stát cca 2.000,- včetně dopravy.
Technici - tedy dva mladí muži po dvou urgencích přijeli až za hodinu a čtyřicet minut. Auto otevírali vypáčením dveří nafukovacím balonkem a následném vyháčkování. Okýnko u dveří zůstalo po jejich zásahu prohnuté.
Pak došlo k vystavení faktury v částce 4.780,-kč. To mi klesla brada a začala jsem se opravdu hádat. S tím, že tuto částku nezaplatím, že se jedná o podvodné jednání a volám policii. Ve chvíli kdy jsem vytočila 158, dotyčný oznámil dejte mi 2.000,-kč. Změnil částku na faktuře a s nadávkami vůči mé osobě sedli do auta.
Teď jen doufám, že pojišťovna jejich fakturu vezme a jelikož si platím asistenční služby tak i proplatí.
řešení nepotřebuji, jen chci na tuto firmu upozornit, že se jedná opravdu o podvodníky
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla nejspíše uzavřena smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Více informací k této problematice se spotřebitelé dočtou v našem článku na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Pokud otevřením auta došlo k jeho poškození, bylo by pravděpodobně možné také požadovat náhradu škody. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.