Počet nahlášených stížností: | 313 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V srpnu 2017 jsem uzavřela smlouvu na dodávku plynu s firmou Energie na doma s.r.o. S touto firmou nebyly žádné problémy. V dubnu 2022 tuto firmu přebrala firma Elgas energy s.r.o. Od té doby byly každým rokem problémy (neposláno vyúčtování, poté ani přeplatek), které jsem musela hlásit na ERÚ. Vždy nám ERÚ pomohl a vyúčtování i přeplatek po vyžádání Elgas energy s.r.o. poslali. V roce 2024 jsem v červenci přešla k jinému dodavateli. Elgas energy mi poslali rozpis záloh pouze do května 2024. Na další 2 měsíce jsem rozpis už nedostala. Dle SIPO mi ale strhávali stejnou částku, jaká byla uvedena v zálohách do května 2024. Na podzim jsem čekala, že přijde vyúčtování. V červenci 2024, kdy končila smlouva, jsem jim poslala vyfocený plynoměr, aby mohli spočítat odběr. Žádné vyúčtování nepřišlo. Posílala jsem urgence, telefonovala jsem, ale nikdo semnou nekomunikoval. Na webu jsem poté zjistila, že v září tuto firmu převzala firma Virtual energy s.r.o. Posílala jsem výzvy na ně, telefonovala jsem, ale odepsali mi, že moje odběrné místo nepřevzali. Nezbývalo mi nic jiného, než se obrátit na ERÚ. Bohužel ani ten už mi v tuto chvíli nemohl pomoc. Virtual energy s.r.o. nás v evidenci nemá a Elgas energy s.r.o. neexistuje. Tudíž mi chybí vyúčtování záloh za období říjen - červenec 2024. Zálohy nebyly zrovna nízké a doufám, že tam byl přeplatek. V jiném případě si myslím, že by vyúčtování poslali obratem, kdybych jim měla dlužit já. Takže závěr je takový, že jsem musela ještě zaplatit několik dopisů, které jsem poslala Českou poštou a spravedlnosti jsem se nedočkala.
Elgas energy s.r.o + Virtual energy s.r.o
Prosím o pomoc, jak by uvedený problém šlo ještě dořešit, když už s tím nic neudělá ani Energetický regulační úřad.
Děkuji.
|
Tweet |
Na webových stránkách společnosti ELGAS Energy, s.r.o. je uvedeno, že všechna její odběrná místa nyní spravuje dodavatel Virtual Energy s.r.o. Pokud však smlouva se zákazníkem skončila ještě před tímto převodem, je za vyúčtování stále odpovědná společnost ELGAS Energy, neboť podle údajů v obchodním rejstříku nadále existuje.
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: ELGAS Energy s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.
V krajním případě je možné obrátit se na soud.