Společnost


Hračkomat.cz, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#82069Vrácení peněz

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

5 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2025, před 5 dny

Jiří JUDr. Drábek

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 10. 12. 2024 jsem si vyzvedl vánoční dárek - (puzlle V pirátské zátoce s vlajkou) od e-shopu Hračkomat.cz v Zásilkovně v Příbrami, na adrese Náměstí 17. listopadu 298, PSČ 261 01 pod trasovacím číslem ***. Heslo ***. Dne 12. 12. 2024 jsem cestou stejné Zásilkovny a vratného kódu generovaného e-shopem Hračkomat.cz vracel dodané zboží v hodnotě 731,-Kč pod trasovacím číslo zásilky ***. Dle sdělení Zásilkovny byla zboží předáno zpět obchodu Hračkomat.cz dne 17. 12. 2024. Tento e-shop ve svých obchodních podmínkách garantuje vrácení peněz do 30 dní a přesto jsem dosud žádné neobdržel.
I když jsem několikrát volal do e-shopu a poté i psal emaily, vždy mi byla slíbena náprava, ovšem bez výsledku. Poslední emailový kontakt přikládám :

CČ ***
pá 25. 4. 12:42
komu: mně
Dobry den,
moc se omlouvam, nikdo se nam ze Zasilkovny jeste neozval, jdu to zaurgovat a musime to vyresit.
Dejte mi prosim cas jeste do pondeli, jdu to osobne resit.
Diky





i když jsem Vám volal, a požádal o zaslání peněz za vrácené zboží, dosud nemám žádnou reakci


Produkt

Zaslané puzzle byly vráceny obchodu téměř obratem, prakticky v originálním balení. Ze strany Zásilkovny nebyly uplatněny žádné připomínky k předávanému zboží


Požadované řešení

Vrácení peněz v částce 731,-Kč na účet s důvodem opoždění a omluvou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2025 11:46, před 3 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Hračkomat.cz, s.r.o., Sedlákova 500/19, 60200 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.