Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás ohledně reklamace zahradního jídelního setu Grande Pasto + židle Ramada zakoupeného na noela.cz. Výrobek byl inzerován jako bezúdržbový a odolný vůči povětrnostním vlivům. Přesto rám stolu v zimě popraskal a židle po prvním dešti zrezly. Obchodník závadu židlí uznal, ale stůl odmítl reklamovat s tím, že voda v zimě zmrzla a způsobila praskliny – přitom připouští, že o této vadě ví a už ji v minulosti řešili. Odkazuje se na pokyny s teplotním rozmezím 15–40 °C, i když výrobek propaguje jako odolný vůči mrazu.
Žádám o vrácení celé částky, protože se jedná o set. Jsem ochotná dodat celou komunikaci s obchodem. Níže přikládám odkaz na celý set.
Děkuji za radu.
Ošťádalová
https://www.noela.cz/zahradni-jidelni-set-grande-pasto-8x-kovova-zidle-ramada/
Vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Navíc platí, že pokud spotřebitel uplatní reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.