Společnost


Virtual energy s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

8.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 12)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82072Nevrácený přeplatek

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

18 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2025, před 19 dny

Petr Klas

Znění stížnosti

Dne 17. 5. 2018 jsme uzavřeli smlouvu s dodavatelem Moravská plynárenská č. Smlouvy: *** na dodávku plynu v produktové řadě eTarif.
Dne 12.5. 2022 nás od Moravské plynárenské převzal Elgas Energy s.r.o. s tím, že přebírá veškeré závazky po předešlém dodavateli. Po urgency nám Elgas Energy 8 .8 .2023 zaslal vyúčtování s přeplatkem ve víši 148 007,-Kč. Na výzvu k zaplacení přeplatku nereagoval, naopak posílal dál upomínky o nezaplacení záloh. Po poradě s právníkem jsme Elgas energy začali zasílat oznámení o započtení vzájemných pohledávek.
Dne 30. 9. 2024 nám Elgas Energi s.r.o. zaslal emailovou zprávu o odkupu části porfolia, a tedy i nás, společností Virtual energy s.r.o.
Ihned po tomto zdělení jsme u společnosti Virtual energy s.r.o. podali výpověď, z důvodu nesouhlasu převodu a požádali o vyúčtování. Dne 6. 11 2024 přišlo oznámení o započtení vzájemných pohledávek s přeplatkem 110 244,-Kč. S ujištěním zaplacení přeplatku na náš účet.
Přes několikeré urgence do dnešního dne jsme nic nedostali a společnost Virtual energy na emaily nereaguje.


Požadované řešení

vrácení přeplatku před soudním vymáháním.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2025 11:56, před 17 dny

Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Virtual energy s.r.o., Korunní 1208/74, 10100 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.