Společnost


Woltair s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

14.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 7)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#82073Reklamace - nekvalitní práce

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

22 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2025, před 23 dny

Milan Zlata

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s prosbou o vyřešení neúspěšné reklamace u firmy Woltair s.r.o. která nám v loňském roce 22.9.2024 instalovala TČ ALFA INNOTECH LWD 90.
Montáž probíhala celkem v pořádku, až na pár neodborných zásahu, proto jsme tyto vytčené vady reklamovali, ale však do dnešního dne 28.5.2025 bez úspěchu.

Špatná, téměř žádná komunikace, návrh TČ od stolu, najatí externí montážníci, špatné zapojení čidel, které Vám hlídají teplotu, čerpadlo cykluje, vyhazuje chybu 702 (blokování presostatem) Odpad sveden do kanalizace/nepřístupné).
Po 3 měsíčním urgování, a výtky kontroly technika s ait-cesko.cz, částečně opraveno. Údajně záruky přebírá firma ait-cesko.cz, nic nepřebírá, pouze Vám poskytne vzdálenou podporu a odkáže Vás na Woltair, jakož to instalační firmu. Dokumentaci je uvedená odpovědná osoba, která měla montáž provádět, nic takového se nestalo. Jsou tam nepravdivé údaje, jakože máme podlahové topení bez akumulace.

Řeším velkou spotřebu elektrické energie v topné sezoně od 9.2024 - do 3.2025, kde máme podobné hodnoty jako bychom topili opět elektrokotlem, který jsme používali před montáží TČ, nevím jak dál s touto firmou jednat, nikdo nic neřeší.
Velice mě mrzí, ze jsou mezi námi takové to firmy, které Vás pouze zneužijí ve svůj prospěch, a díl nic nedělají.


Produkt

TČ ALFA INNOTECH LWD 90


Požadované řešení

Okamžitě zjednat nápravu, mám právo již na odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2025 12:16, před 21 dny

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (instalace tepelného čerpadla). Dle § 2586 občanského zákoníku se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. Zároveň platí, že dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Po odstoupení od smlouvy je společnost tedy povinna navrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Woltair s.r.o., Na Radosti 399, 15521 Praha.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.